Gå til innhold

Trøtt og sover dårlig


Elise29

Anbefalte innlegg

Har begynt å sove dårlig om nettene etter jeg ble gravid og i dag etter nattevakt var jeg så stuptrøtt at jeg trodde jeg skulle sovne på et blunk. Men neida, lå og vridde meg i evigheter og endte til slutt opp med tilsammen ca 3 timers søvn før jeg gav opp.

Nå føler jeg meg helt i ørske.

 

Noen andre som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

ja er trett om kveldene. men våkner grytidlig om morgenen eller midt på natta, å får ikke sove. nesten som jeg vil bytte om på døgnet. men det gr seg vel til. er også slik at noen kvelder er jeg trett men får ikke sove. ligger å skifter stilling til jeg sovner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får jo ikke sove når jeg legger meg i sengen ligger og ligger står jeg opp og går og legger meg senere så er det på samme måte.

ligger nesten hele natten eller sitter oppe får 2 til 3 timers søvn sånn ute på morgenkvisten. og når jeg endelig har sovnet så våkner jeg med et rykk. I går la jeg meg rund 23 og stod opp igjenn klokken 00 så prvde jeg å legge meg rundt 01.30 men sto opp igjenn klokken 03. var våken til rundt 5 gikk i sengen og sovnet ved 6 tiden bråvåknet ved 8.30 tiden.

 

 

det har blitt sånn at jeg gruer for å gå og legge meg og sånn skal det ikke være.

dette går jo utover jobben.

noen andre som har hatt det sånn ?

 

velger å signere med anonym her håper det respekteres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det mer sånn som dere beskriver FØR jeg ble gravid, jeg...Før tok det veldig lang til for meg å sovne, og våknet opp midt på nettene og slet med å stå opp om morgen. Nå er jeg stuptrett om kvelden og sovner på et blunk. Våkner ca i tretiden, men oftest fordi jeg har drømt. Sovner igjen og er lys våken rett før klokka ringer. Så er lenge siden jeg har vært så opplagt på jobb:-) Men, jeg hadde noen timer på jobb etter kl. seks om kvelden her en dag,- og da ble det verre. For da var jeg kvalm og uvel. Tror jeg er ganske heldig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det motsatte.Jeg hadde litt problemer med å sovne om kvelden før jeg ble gravid.Nå kan jeg legge meg kl 22 og sovne med en gang.Men jeg våkner ofte på natten,og da kan jeg av og til ligge en stund uten å få sove igjen.Tror jeg våkner av at jeg må på do eller fordi jeg har drømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er iallefall lettest å sovne om kvelden, men så våkner jeg gjerne i 02-tiden og får ikke sove igjen. Ligger våken i timesvis før jeg sovner igjen på morgenkvisten.

I natt har jeg faktisk sovet veldig godt -heldigvis.

La meg kl 23.00 og sov til 09.45, men var våken noen ganger. Sovnet heldigvis igjen etter ikke så altfor lang tid.

 

Husker jeg holdt på på samme måten sist jeg var gravid også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover vannligvis godt men den siste tiden har jeg måttet stå opp hver natt for å gå på do. Å når jeg føst er oppe så må jeg noen ganger spise åsså. Kommer til å legge mye på meg vist dette fortsetter. Har aldri pleid å spise på natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å være trøtt men ikke få sove...

Jeg går og er trøtt døgnet rundt, men prøver å la være å sove noe særlig på dagen, siden dette går utover nattesøvnen.

Men alikevel sliter jeg med å sovne når jeg har lagt meg. Sovner kanskje etterhvert, men så våkner jeg ikke så lenge etterpå og må opp og tisse.

Og da er det like vanskelig å sovne igjen når jeg kommer tilbake til senga.

Har hatt flere netter i det siste hvor jeg faktisk ikke har sovet i det hele tatt!

Må legge til at kvalmen har mye av skylda oxo da... Er forferdelig kvalm hele døgnet, og det gjør jo at soving ikke blir så lett.

 

Hadde det på akkurat samme måte under forrige svangerskap oxo. De første 4 månedene fikk jeg ikke sove pga kvalme og hyppige do-besøk.

Og resten av tiden frem mot fødsel var det forferdelige mareritt om babyen i magen og fødsel som tok fra meg mye nattesøvn + bekkenløsning, halsbrann, babyens spark og romsteringer og mot slutten måtte jeg oxo opp og tisse 3-4 ganger i løpet av natta.

 

-Så er det ikke det ene, så er det det andre ;)

 

-Og de fire-fem første månedene etter fødsel fikk jeg i alle fall IKKE sove!! Da hadde tulla kolikk, og hylskreik natta lang. Det tærte virkelig på hele den lille familien vår.

 

Og nå som tulla snart er to år og endelig har roet seg, slik at vi alle har mulighet for å sove natta igjennom, så har vi klart å rote oss oppi enda en graviditet som fører til månedsvis med søvnmangel...hva er det vi tenkte på egentlig??? Hehe... Men det blir jo koselig oxo da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....ja huff. Er ikke bare bare.

Høres ut som du er litt hardere rammet enn meg også. Jeg er ikke kvalm eller noe sånt, men er oppe noen ganger om natten for å tisse. I tillegg blir jeg veldig sulten om natten og så orker jeg ikke stå opp for å spise. Ligger der og kjenner at det romler i magen og det gjør jo ikke saken bedre...

Men i natt sov jeg kjempegodt da! Heldigvis. Håper det kan bli litt flere sånne netter :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...