Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke klart å få noe godt svar ut av de.

For min del er det greit, har i flere år tjent over 6G og får dermed maks, men samboeren min skal ta 1/3 av permisjonen og han har de siste årene hatt veldig variabel inntekt hvor noe har vært som selvstendig næringsdrivende, men det siste året har han vært fast ansatt.

Blir litt oppgitt over at det er vanskelig å få svar hos NAV.

Fortsetter under...

Nav skriver forøvrig på sine sider:

"For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak."

Men hva er en konkret vurdering i hver enkelt sak??

Dersom han har fast jobb når han tar ut permisjonen så er det det grunnlaget de beregner det ut fra. Sånn har jeg forstått det, men nav gir jo aldri noe konkret svar på noen ting så jeg skal ikke si det for sikkert. Har selv fått feil opplysninger ang fødselspenger som jeg har tapt masse på (160000 i året). Det lønner seg iallefall å få noe skriftlig fra dem.

Pappan får 100% eller 80% av sin lønn. Ei jeg kjenner jobber med lønn og hun sier at når man er i fast jobb tar man ett snitt av de siste tre månedene før permisjon. Hvis han er fast ansatt er det jo kanskje uansett arbeidsgiver som utbetaler lønna og får etterbetalt hos nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...