Gå til innhold

Ekstreme magesmerter i natt, kan det være farlig for bebis i magen..?


kanskje mamma

Anbefalte innlegg

I natt hadde jeg voldsomme magesmerter pga antakeligvis delvis forstoppelse.

Er dette noe som også kan gå utover fosteret i magen, tenkte også tanken at nå får jeg en MA eller noe pga dette. Er fin nå, og heller ingen blødninger så langt, er 8+3.

 

Var hos legen og han sa at det var noe kolikk ett eller annet, og det virket ikke så det hadde skadet fosteret på noen måte iflg. han...

 

Noen som har slitt med sterke mageknip her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også dette for litt over en uke siden. Vil kalle det luftsmerter, og det hang nok sammen med en ganske treg mage! Men det har gått bra, og har roet meg med at det rett og slett var mye luft og "mat" der inne som ville ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, litt roligere nå..

 

Doktor sa noe lignende, men for det om så ble jeg litt bekymra, har liksom aldri kommet skikkelig igang med symptomer heller...og inatt var det faktisk 1.gangen jeg ikke har vært oppe 3 ganger for å tisse og brystene er ikke ømme i det hele tatt....

 

Leser at symptomer kommer og går, men er ganske overbekymra da jeg har mistet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet av magesmerter her om dagen.Det var luft i magen eller noe lignende.Har ikke tenkt på at det kunne skade fosteret,og jeg føler meg helt fin nå.Tror ikke det har skadet på noen måte,for jeg har ikke blødd eller hatt smerter i den delen av magen.

 

Sa legen at sånt kan påvirke fosteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa ingenting om at det kunne påvirke fosteret.

Han undersøkte meg, og alt var ok, livmorhalsen var lukket, og jeg hadde ingen blødninger.

 

Regner med at han hadde sendt meg på UL viss det var kritisk for fosteret...

 

Men fyttigrisen så vond jeg var i magen, hjalp jo når jeg fikk tømmet tarmen etter ett par timer med intense smerter. Jeg var svett fra topp til tå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke godt ut,men bra det var ufarlig.Jeg hadde nok ikke så vondt,men vondt nok til at jeg våknet.Og så ble jeg veldig redd,for først trodde jeg at det skjedde noe fælt.Men når jeg våknet litt så kjente jeg at det var luft eller noe sånt.

 

Magen slår seg stadig vrang nå som jeg er gravid.Nå merker jeg hvor viktig det er å ha sunt kosthold og ikke spise så store måltider.Får svi for det hvis jeg spiser mye middag,kake eller potetgull,gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis har jeg sjeldent magesmerter p.g.a. luft i magen, men i forrige svangerskap husker jeg at jeg hadde ganske mange ganger med SKIKKELIG mageknip. Det kom som regel sent på kvelden eller om natta. Da kunne jeg bli sittende på do halve natta, heh... :P

 

Trodde faktisk noen av gangene at det var fødselen som var igang, for smertene kom som skikkelige tak, og bygde seg oppover til å bli umenneskelig vonde. Men det var nok bare luft, og dattera vår klarte seg fint der inne, og kom frisk og fin til verden 4 dager før termin :)

 

Så tror du kan slappe av, babyen har det nok helt fint. Det er heller deg og tarmene dine som får gjennomgå... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skikkelig mageknip en kveld for et par uker siden. Var også veldig bekymret for om det var noe galt. Og nå har jeg vært på tidlig ultralyd, og alt var helt . er 9 uker nå:) Og han som skulle ta ultralyd, sa før han begynnte at så lenge det bare var smerter og ikke blod, så var nok alt bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spør deg Trultemor med vesle maja om en ting?

Kanskje ett teit spørsmål, men hvordan var magesmertene sammenlignet med riene/fødsel?

Jeg tåler endel, men da jeg satt på do om natta var det helt uutholdelig til tider, tenkte at viss en fødsel skal være mye verre enn dette vet jeg rett og slett ikke om jeg kommer til å klare det....

 

Hva tror du eller følte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kanskje mamma!

 

Da jeg opplevde dette, så var det mitt første svangerskap, og jeg hadde ikke noen erfaring på hvordan fødselsrier var. (Har ikke hatt slike do-besøk i dette svangerskapet ennå, heldigvis).

 

Men disse "festlige" do-besøkene var faktisk uutholdelig til tider for meg og, og jeg satt med tårer i øynene, og krøket meg framover. Og det værste var at det holdt jo på så lenge! Jeg oxo er en som vanligvis tåler ganske mye smerte.

 

Vet ikke hvordan jeg skal klare å sammenligne sånne do-besøk og en fødsel, men det var i alle fall utrolig vondt på hver sin måte.

En fødsel er jo oxo uutholdelig vondt, men så kommer man seg liksom igjennom det.

Når man føder så merker man at smertene sitter i hele livmora og i underlivet, mens når man har tarm-trøbbel, så sitter smertene i tarmene rett og slett. (Hehe...morsomt å sitte og skrive om dette).

 

Men må innrømme at da jeg satt på do, kjentes det jo ut som at hele magen knøyt seg, og ikke så lett å kjenne akkurat hvor smertene satt.

Men da jeg hadde sittet litt på do, så skjønte jeg straks at det ikke var fødsel på gang, men bare tarmene som var i trøbbel... :/

 

Fødselen var nok værre enn ekstreme do-besøk, men når det nærmer seg fødsel, og man har gått så lenge gravid, så er man på en måte klar for bare å få fødselen unnagjort. Man vet det blir vondt, men bryr seg nesten ikke, man bare vil bli ferdig med det hele. -Sånn tenkte i allr fall jeg mot slutten.

 

Det skal nok gå bra med deg når fødselen setter igang, vi kvinner er sterkere enn vi tror! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Trultemor og dere andre:)

 

Ja jeg regnet nok med at fødesel er en kategori i seg selv ang. smerte og sånn..

 

Var jo kjempebekymra at noe var galt da jeg hadde magesmerter, men er litt mer roa nå, da jeg ser at mange av dere har også hatt det samme.

 

Er i uke 9 så jeg håper at alt frem til nå er ok selv om jeg ikke har vært kvalm og har hatt så veldig ømme bryster i det hele tatt.

Føles helt normal jeg akkurat som jeg ikke skulle vært gravid, og det er jo da de dumme tankene om alt som kan gå galt kommer snikene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tro at det er farlig for barnet - men grusomt vondt for oss!

Jeg hadde forferdelige luftsmerter i natt; det kjentes ut som om noe innvendig skulle eksplodere! Jeg ble veldig redd, og spydde voldsomt av smertene.

Håper IKKE det kommer igjen! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...