Gå til innhold

Tilbake fra ultralyd.....

Skurvelurven

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å sitere bim:

Din svangerskapsuke: 36

Babyen er nå 43.5 centimeter lang og veier 2250 gram.

Men dette gjelder selvsagt ikke skurkevesla mi. Hun har spist godt de siste ukene og veier i skrivende stund ca. 3300-3400 gram OG ligger i seteleie. Legen sa at hun vil veie godt over 4 kilo ved termin, og at han absolutt anbefaler keisersnitt dersom vektutviklingen fortsetter. Fikk ny time om 2 uker, så han skulle måle på nytt da.

Alle planer om badekar, vannfødsel og musikk ble pulverisert på et halvt minutt. Og mest sannsynlig blir jeg nå oktobermamma.

Ja ja... jammen godt jeg stolte på magefølelsen og tok meg en tur til legen. Vesla var visst ekstra tjukk over magen (må ha arvet dette fra sin gjerrige farfar) :)

Av en eller annen grunn overrasker det meg ikke at jeg fikk den beskjeden jeg fikk i dag. Hun har da ikke fått kallenavnet skurkevesla uten grunn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å føde baby over 4 kilo var ikke så ille;) men bra du slipper over 4 kilo og seteleie, det kunne nok blitt litt av en ekkel opplevelse kanskje?:/

hun er absolutt en liten skurkejente ja;);)

hva håper du mest på selv da? at hun ikke blir mye over 4 så du kan føde vaginalt, eller synes du ks er greit uansett? jeg tror jeg ville følt ks var en lettelse iogmed seteleie:)

Skrevet

åj åj åj:) da lurer jeg nå fælt på hvor mye vesla mi veier!

JA, da blir det kanskje KS da..hmm...vi får snakke mer om det i morgen.

Skrevet

Jeg har jo egentlig lyst til å føde vanlig, men ikke hvis hun ligger i seteleie og er diger. Søstra mi kom i seteleie, og hun måtte gjenopplives da hun kom ut. Ultralydlegen anbefalte meg på det sterkeste å ta keisersnitt, men for å være på den sikre siden skal han måle på nytt om 2 uker. Det kan jo være at hun har snudd seg da også:)

Skrevet

De kan bomme greit på den målingen der altså... jeg var der i uke 36 og fikk beskjed om at mini var så liten i forhold til gjennomsnittet, og at han maks kom til å veie 2,5kg ved fødsel...måtte tilbake to uker etter, da var han tilnærmet normal str. og når jeg fødte veide han 3730...laaaangt over MAKS 2500...:) så plutselig er a ikke så stor alikevel!:) men vi får se! snakkes i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...