Gå til innhold

Uff og æsj, jeg er så KVALM!!!!!! :(


TrultemorM2Småtrulter+2012 :)

Anbefalte innlegg

Må bare syte litt her, for blir så deppa av å sitte her alene og ikke føle meg i form i det hele tatt!! :(

 

Fikk mamma til å hente tulla for å levere henne i barnehagen i dag tidlig, for jeg orket ikke stelle BÅDE meg selv og tulla for å ut.

 

Er student, og har en stor oppgave som skal leveres til fredag, men den har jeg nesten ikke fått gjort noe på... Er jo så kvalm, svimmel og trøtt!!! Hadde tenkt å få gjort endel på den oppgava i dag som jeg er hjemme, men det er ikke sjans...

 

Kasta opp like etter at tulla var henta av mormor, og gikk og la meg i senga for å prøve å føle meg bedre. Fikk sovet litt, og det var deilig (har ikke sovet noe i natt p.g.a. kvalme og vondt i bekkenet).

 

Stod opp for et par timer siden og gikk i dusjen, og da fikk jeg et sånt "svimmelhetsanfall" (som nå er blitt dagligdags for meg), hvor jeg plutselig blir superkvalm, svimmel så det svartner for øynene, begynner å skjelve i kroppen, og ikke har sjans til annet enn å legge meg ned.

Så jeg krøket meg sammen på huk inni dusjen (sikkert litt av et syn), og måtte sitte sånn en god stund. Kvalmen ble så intens at jeg kastet opp igjen... Og da jeg omsider fikk kommet meg ut av dusjen, kastet jeg opp enda en gang i vasken.

 

Uff, er så lei av alt dette som følger med graviditeten altså!!!! Grrr....

 

Har jo så lyst til å være blid og fornøyd, og kose meg som gravid! Har lyst til å ha såpass overskudd at jeg klarer å gjøre sånne nødvendige ting som å lage middag, vaske klær og ta meg ordentlig av datter og mann!

 

Men sånn var det ikke i forrige svangerskap, og heller ikke nå... :(

 

Får håpe jeg slipper å være kvalm +++ gjennom HELE svangerskapet slik som sist. Er jo bare i uke 9 nå, så det er jo for såvidt håp. Men klarer ikke helt å være opptimistisk nå... Blir sikkert som sist... :(

 

Jaja... nå har jeg fått ut litt frustrasjon, og det hjelper på en måte litt.

 

Og satser på å få gjort litt på den skoleoppgava senere i ettermiddag, for jeg blir somregel en smule bedre utover ettermiddagen, -før kvalmen setter til for fullt igjen utpå kvelden... Hurra!!! Det er så gøy å være gravid! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, og dette gjør vi frivillig!!?!?!!

er også allerede møkka lei av kvalmen. Har vært mer eller mindre kvalm i to uker nå (er6-7uker på vei), så har nok enda mange uker igjen... blir sprø. -og der sitter faren og langer innpå med middag og snacks på kveldene, mens jeg tygger tørre knekkebrød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler med deg!! Er i uke 6+5 io dag, og er også veldig kvalm. Håper det går snart over!! Sist gang gav det seg i uke 14-15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ som jeg føler med deg... Er selv dritkvalm (unnskyld utrykket).

Er kvalm hele dagen jeg. og nå er det verst på kvelden..

Prøver å spise, men jeg syns det bare blir verre og verre og finne på noe lurt som jeg har lyst på..

jeg er i uke 11, og er ikke blitt noe bedre etter kvalmen startet i uke 8.

 

Er også plaget med svimmelhet.. Er litt redd for at det kan være lavt blodtrykk. Skal til legen fredag å sjekke alt.

 

Vi får bare smøre oss med tolmodighet, og holde ut.. Tenke på det herlige vidunderet som venter på å møte oss inni magen..

 

Lykke til! Du har ikke noe tips om mat du får i deg uten å bli kvalm?

Jeg spiser sånn rød dansk spekepølse på rundstykker.. og drikker masse pepsi max..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torill E: Ikke for å være kjip og ta fra deg det eneste du greier å spise, men man skal ikke spise spekepølse når man er gravid...

 

Selv har jeg hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme), og går på tabletter for å holde på noe av det jeg får ned. God bedring til dere alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :)

 

Og Torill:

Jeg spiser mye gulrøtter, det blir jeg ikke særlig kvalm av. Ellers drikker jeg også endel vørterøl (eeeelllsker det!), og dette er jo faktisk ganske sunt og energigivende oxo :)

 

Ellers må jeg innrømme at jeg spiser veldig lite for tida. Sliter med å få i meg noe uten å bli skikkelig uvel eller i værste fall kaste opp...

 

Passer på å spise mere i den korte perioden på ettermiddagen hvor jeg ikke er så kvalm, da får jeg i alle fall i meg noe!

 

Til middag går det mye i tomatsuppe med masse makaroni for tida. Ellers er det veldig mye jeg ikke klarer å få ned.

 

Prøver å drikke mye vann, men blir faktisk kjempekvalm av det ganske ofte oxo! Merkelig greie... Men men... er ikke alt som er like lett å forstå her i verden ;)

 

Ønsker dere lykke til alle dere andre som oxo er kvalme eller dårlige på en eller annen måte! Vi kommer oss igjennom det, tro det eller ei :)

Skal bli deilig den dagen jeg kan våkne og ikke måtte spy... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...