Gå til innhold

Vil så gjerne fortelle NÅ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg har bare fortalt datra mi på 5, nevøen til samboeren + ei veninne som bor et stykke unna. Ingen i familien veit noe. Tror eg skal drøya det til rundt jul. De e' nok litt skeptiske siden forholdet e' så nytt og alt det der. Men drit i ka andre sir, egentlig! Detta e' et valg VI har tatt og står for!

Vi fortalte det til foreldre i uke 9.Jeg har fortalt det til noen venninner både i uke 7 og 9.Har valgt noen som jeg vet ikke sier noe.Offisielt blir det ikke før fullgått uke 12.

For meg føles det riktig å ha fortalt det til mamma og venninner.Føles mer reelt nå,og det gjorde meg godt å snakke med andre damer om det jeg bekymrer meg for og lurer på.Jeg var redd for å få negative kommentarer osv siden det er litt dårlig timing på graviditeten og gruet meg mye til det.Men så var alle kjempepositive og synes det bare er en god nyhet.Man får litt perspektiv på situasjonen ved å prate med andre.

Samboer vil ikke si noe til sine venner enda.Men han skjønner at jeg har behov for å si det til mine venninner siden det er min kropp som er gravid.

Folk er veldig forskjellige når det gjelder dette med å fortelle nyheten.Man må bare gjøre det man selv føler er riktig.

Hvorfor skal du ikke fortelle det?

Jeg har fortalt det til både familie og venner. Er 8+2 i dag!

Det er mye som skjer i kroppen og det er kanskje litt mere forståelse og hente hvis man ikke føler seg helt pigg.

Dessuten kan det jo være greit å få god oppbacking hvis det skulle gå galt.

har fortalt det til familie og venner og er nå 8 uker på vei. Hvorfor vente? Det er jo kun opp til enhver når man føler behov for å si det, og det er bare tull at noen har bestemt at det skal være en regel at man ikke skal si det før 12 uker. Det føltes godt å ha sakt det til alle og få letta litt på trykket :)

Men det må man jo bare se selv..

Annonse

Vi har også fortalt det! Foreldrene mine og svigerforeldrene har ønsket dette, og synes det er hyggelig at de kan glede seg sammen med oss. Dersom noe skulle gå galt ville de fått vite det også, slik at det ikke ville blitt noe mas og barnebarn, og at de hadde forstått sorgen.

Sånn har jeg det med vennene også, både de med og uten barn. Synes det er greit at de vet, og tar hensyn til det. Ingen som tror meg når jeg plutselig kjører til alle fester uansett... Igjen så synes jeg det er viktig at de vet det så det ikke blir sagt sårende ting dersom det eventuelt skulle skje noe.

Har vært veldig hyggelig å fortelle for alle blir så glade :¤)

Jeg har fortalt det til mamma og pappa, svigermor vet også om det. har fortalt for skulle det gå ille denne gangen også så har jeg noen å prate med og de kan forstå hvis jeg er lei meg. har nemlig mistet 2 stk för uke 13 tidligere.

Men det er bare nermeste jeg har sgat det til og ingen andre.

Bare fortell det når du/dere føler det er riktig. Vi fortalte det i uke 6 til alle foreldrene, syntes kanskje dette var tidlig, men alle synes bare det er koselig. Ingen reagerte på at det var tidlig. Men er ikke offentlig ennå!!! Det får vente litt. Lurer på å si det på jobben nå, men har samtidig lyst til å vente til jeg har vært hos legen. Hvilken plikt har en til å fortelle det på jobben?? synes det blir så dumt hvis de får vite det før jeg har fortalt noe selv...

Jeg fortalte foreldrene mine det bare et par dager etter jeg fikk vite at jeg var gravid...Jeg måtte bare fortelle det til de klarte ikke og holde på det:)Men er veldig tidlig enda er bare i 8 uke så det er bare foreldrene mine og svigerforeldre mine som vet det enda...Men er veldig vanskelig og holde det,jeg har oxo bare lyst til og fortelle det til alle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...