Gå til innhold

Når skal dere begynne med gravidbilbelte?


Puselure

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at jeg skulle vente til rundt 10-12 uker. Er bare 6+3 nå.

Ble påkjørt i bil forrige svangerskap i uke 16, hadde det ikke da og fikk vondt på siden av magen:( Gikk bra, men tror jeg må begynne litt tidligere denne gangen:)

 

Noen som har andre synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal starte med det så fort jeg får det igjen her..lånte det ut til ei vennine..men hun har fått no.Men hun vet ikke at jeg er gravid enda..så venter litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidbelte bør man vel begynne med så snart som mulig tror jeg. Men etter at livmora er blitt så stor at den kommer over skambeinet, er det vel enda viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lånt bort mitt til svigerinnen min, men enda ikke fått det tilbake enda hun fødte i mai i år. Grrrr. Har spurt etter det 3 ganger også, men da visste hun ikke hvor det var akkurat da. Skulle lete etter det... Har ikke hørt at hun har funnet det enda. Hun vet ikke at jeg er gravid nå da. De tre gangene jeg spurte etter det var i juni, juli og august, siden vi planla å begynne prøvingen i august. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... Vil ikke fortelle henne at jeg er gravid enda (er 6+5 i dag). Har heller ikke lyst å mase mer. Blir så irritert på folk som ikke kan levere tilbake ting de låner altså!! Vurdere faktisk å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidbelte virker på den måten at den trekker ned den delen av bilbeltet som går over magen. Den blir liggende mer over lårene, men du har forsatt beltet over brystet. Du får kjøpt det på Babyshop ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de sier en skal begynne med det så tidlig som mulig... uansett om du bare er 4 uker på vei, er det ikke bra med stort press på magen (en kan jo tenke seg hvilket press det blir viss en krasjer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener og ha hørt at noen anbefaler det fra ca uke 8.

Jeg er i uke 7 nå og beg med det i dag, når jeg har hentet det hos svigerinna mi. :o)

Like greit å beg med det med engang syns jeg hvertfall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg så på nettprat med Trygg Trafikk senest igår at det ikke finnes noe dokumentert effekt av at gravidbilbelte er tryggere for babyn i magen eller for mor ved en evt kollisjon. Trygg Trafikk går derfor ikke ut med noen offisiell anbefaling av dette. Damen på debatten mente det ikke hadde noe for seg, bortsett fra at det muligens var mer komfortabelt for den gravide å sitte med i bilen.

 

Tenke bare jeg skulle si det før dere alle løper og kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...