Gå til innhold

spaghetti m/tomatpure, trenger tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle lage spaghetti til middag i dag, men vanligvis bruker jeg bare spaghettisaus som jeg kjøper ferdig pose i butikk.

Men vet mange bruker tomatpure, hvordan gjør jeg d da ? tilsetter jeg krydder og vann bare eller??

Skrevet

Jeg har oppi litt løk, tomat, paprka, oregano og basillikum.Ok litt ost på toppen.

Ungene digger det.

Skrevet

Jeg bruker bokser med knuste tomater (fåes overalt), og de er gjerne med krydder også, men kommer jo an på om det kanskje er for mye salt i dem. Men de finnes uten krydder også. Basilikum, oregano, timian, hviltløk er vel noe du kan krydre med. Om du bruker de boksene trenger du ikke vann i tillegg i allefall :-)

Skrevet

ok takk for tipsene :) d blir spennende å se.. kjekt å prøve noe nytt :)

Skrevet

Tomatpurè alene er litt surt, så ja du bør krydre. Jeg bruker i tillegg til dette litt ketchup, løk, hvitløk, champignon eller annet jeg har liggende. Jeg bruker ikke vann, men det kan du dersom du tar lite i og lar det koke litt inn. For mye vann vil ta bort all smak.

Hjemmelaget saus er mye bedre og sunnere. Lykke til.

Skrevet

du kan jo også prøve og lage noe som vi kaller for spareklubbens gryte.. kjempegodt..

1 pk kjøttdeig

3/4 pakke spagetti

1 pk rømme

1 løk

4 ss tomatpurè

en god dæsj med ketchup

1 pk revet pizzaost

*stek kjøttdeig og kok opp spagetti.

*skjær løken i små biter og stek sammens med kjøttdeigen

*bland tomatpurèn og ketchupen sammens med kjøttdeigen(bruker litt melk for og spe det litt ut)

*bland så alt sammen og ha det over i en ildfast form

stekes på 200 gr midterst i ovnen i ca 20 min..

når spagettien er ferdigkokt blandes alt sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...