Gå til innhold

Et hav av informasjon

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går ann å få tilsendt borsjyrer fra de ulike vogn levrandørene. Jeg blir helt kokko av å sitte her foran denne skjermen å lese hver dag. Kunne tenke meg å istte under teppe på soafen med en kopp se å studere litt bilder og tekst på papir.

Har så vidt begynt å glede meg til å kjøpe vogn. Er ikke mer enn 7+5 på vei, så er vel rimelig tidlig ute

Ønsker meg en vogn hvor jeg slipper å bøye meg sånn og slite ryggen hver gang jeg skal løfte inn og ut av vognen. Tror jeg vil ha tre hjul. Må være god å kjøre på tur, dvs ute i naturen. Og god liggekomfort. Noen som har noen gullegode tips??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10544484-et-hav-av-informasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes brosjyrer på mange av vognene, du kan få hos forhandler eller sende en mail til de som tar inn vognene.

"Ønsker meg en vogn hvor jeg slipper å bøye meg sånn og slite ryggen hver gang jeg skal løfte inn og ut av vognen. Tror jeg vil ha tre hjul. Må være god å kjøre på tur, dvs ute i naturen. Og god liggekomfort. "

-Den første vognen jeg tenkte på var tfk joggster III. Den har stor god bag som sitter forholdsvis høyt oppe, har fast forhjul så er bra ute i naturen (svingbare hjul blir raskere ødelagt i ulendt terreng)og du kan kjøpe et ekstrahjul som er svingbart til å ha når du er på shopping. Lett å bytte.

Minuset er at sportsvogndelen kun er forovervendt, men er ikke sikkert det er så viktig for deg.

Ville uansett valgt lufthjul ja, og helt enig med at fjæringen er bedre på simo og brio sine vogner.

Men har gått mye ute i naturen med vogn jeg, og må si at jeg synes trehjulingene er lettere å trille og veldig stabile mange av de også.

Med tanke på fjæringen kan det jo være et alternativ å starte med en simo bagvogn (mange pent brukte til ok pris på finn), da har du uansett en super babyvogn som er høy og veldig god å trille. Så kan du heller kjøpe en trehjuling når babyen er større.

På mange av trehjulingene er sportsdelen et stoff som er festet på understellet med knapper o.l, og ikke festet slik som de fleste firhjulingene der setet er helt fast. Dette gjør at de gynger med bevegelsene omtrent som en hengekøye, og dette gir veldig god demping så da er det ikke så nøye om ikke dempingen på selve vogna er like god som simo/brio.

Har ikke erfaring med tfk selv bare prøvd den på butikken (og var en drøm å trille der), men den er kjent for å være en veldig stabil trehjuling og tror den har ok støtdemping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...