Gå til innhold

Mat og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er helt safe mat og spise når man ammer?? Jeg har en bitteliten skrikerunge på 7 uker, og lurer på om det er fordi jeg spiser noe han ikke tåler så godt. Er villig til å gå på streng diett for å få litt nattesøvn:-)

Det rumler i magen hans så jeg går ut i fra at det er luft.

Ja, jeg vet jo at det kan være andre årsaker til at han gråter eller får luft i magen, men tenkte vi skulle prøve å spise "snill" mat i første omgang og se om det hjelper. Hvis ikke må vi jo finne på noe annet.

Så tips mottas med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på. Er så ekkelt når man ser at babyen sin har vondt i magen, også er det ingenting man kan gjøre med det liksom. Vet forresten med sikkerhet at jenta mi reagerer veldig hvis jeg har fått i meg løk, uansett hvor lite. Ellers vet jeg ikke. Mange sier at kål og chili ikke er bra, men har ikke erfart det selv. Tror forresten også jenta mi reagerer hvis jeg har drukket noe fruktjuicer som er sure, spesielt etter en med mye bringebær i, men det kan jo være veldig individuelt. Vet noen om en internett side som sier hva man bør holde seg unna?

Skrevet

Unger er forskjellige, dere må prøve dere frem. skallet på epler, sjokolade, skallet på agurk kan mange reagere på. Juice reagerer noen på, løk og kål. Noen reagerer på lite. saft med druer i.

Jeg kuttet ut isbergsalet, og tulla ble mer fornøyd etter det. skreller agurk og epler, ligger unna løk og kål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...