Gå til innhold

Hvorfor gir du barnet ditt dobbeltnavn??

Anbefalte innlegg

Frøy er jo den mannlige fruktbarhetsguden i norrøn mytologi, mens Frøya er den kvinnelige. Så det er nok et guttenavn ja. Jeg personlig ville nok lagt til et jentenavn slik at det ikke var noen tvil. Er kanskje litt sent nå da... Men man venner seg jo til alle navn. Og fint er det, uansett. :)

Fortsetter under...

Enda mer hormoner ser jeg ;-) Jeg bryr meg om at folk skal spre unødvendig drit om noe de ikke har noe med. Jeg selv velger dobbeltnavn, og det synes jeg ikke innlegger har noe med, hun må vel ha viktigere ting å tenke på...?

Greit hvis hun bare hadde spurt, men jeg reagerer på måten hun "spør" på! Er vel ikke JEG som er surpompen her tror jeg ;-)

For det første er det en tradisjon i min familie at barna har dobbeltnavn. Men vi har da to navn som står godt sammen og er lette å uttale etter hverandre.

Jeg har det da selv også og synes det er kjempepraktisk. I endel situasjoner, f.eks. skole og jobb, har vi vært flere med samme fornavn (selv om verken jeg eller barna har såkalte in-navn), så da har det vært veldig praktisk med et mellomnavn.

Skriver navnene uten bindestrek, slik at det blir helt frivillig for barna hva de vil bruke, når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...