Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Vi får en jente men klarer ikke å finne navn. Alle fine navn er enten "oppbrukt" av venner eller veldig vanlige. Så lurer på hva dere synes om følgende (gjerne hva dere forbinder med navnene også): Emma -favoritt men vanlig Elen (med trykk på len) Amanda Emilia Eline Victoria Nathalie Sofie Madeleine Føler vi har kjørt oss helt fast i dette her. Så alle forslag mottas med takk:) Hadde også vært greit med et navn som går å uttale på engelsk.
Vannmann35 Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Emilia - det er kjempeflott :-) Ellers vil jeg tipse deg om å ta en titt på Sveriges navnetopp http://www.scb.se/templates/tableOrChart____191072.asp - det er disse navnene som vil bli populære i Norge om en 10-20 år i følge navneforsker Jørgen Ouren - så du kan jo være forut for din tid :-)
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Har vært mange liknende innlegg med like navn, men kan si min mening om dine favoritter. - Emma - Det er et utrolig nydelig navn, men veldig oppbrukt. Hvis du vil bruke det kan du jo legge til et mellomnavn for å "personliggjøre" det? Elen - Elen er nydelig, og slettes ikke vanlig ;-) Amanda - Fint. Men forbinder det med Amandapris osv. Emilia - Emilia er helt klart på vei opp! Men det er et nydelig navn. Eline - Koselig, men litt for gammeldags for meg, beklager. Victoria - Klassiker. Nydelig, men mange som heter dette. Nathalie - Natalie er kjempefint! Nydelig navn som jeg vurderer selv til evt. kommende jente. Sofie - Emma Sofie? Madeleine - Sorry, men jeg ville aldri brukt Madeleine i disse dager. Sikter selvfølgelig til Madeleine McCann-saken, jenta som har vært borte i over 150 dager Du har mange fine navn, men Elen skiller seg ut, og blir nok derfor min favoritt Ps. Du kan ikke bruke Emma Elen, da? Det var skikkelig fint ;-) Det synes jeg også Natalie Elen var. Lykke til med navn ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Tusen takk for innspill! Skal sjekke ut den svenske statistikken. -Og Madeleinesaken er faktisk et godt poeng -har ikke tenkt på det før. Uff, er ikke så lett dette her men kommer vel i mål til slutt... Takk, i hvertfall:)
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 eline tenker jeg på selv dersom jeg får en datter, så synes naturlignok deet er finest.. synes også disse er pene: madeleine sofie emilia (liker emilie bedre da) emma elen er ok, men elin synes jeg er veldig søtt.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg ville gått for: Ikke Madeleine pga Madeleine saken... Emilia Elen var nydelig! Nathalie Elen også! Emma Sofie er pent! Emma Madeleine er jo også pent!
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Erica er også kjempefint, og veldig fint å uttale på engelsk;)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Oi, her var det mange navn jeg likte, flere av disse har vi og tenkt på. Det er to jeg ikke liker så godt; Sofie og Victoria. Synes de er litt for pene og pyntelige. Emma er fint, men vanlig, spørsmålet er vel egentlig, liker du det best? Da synes jeg du skal ta det. Elen - veldig fint Amanda - veldig fint, men kanskje litt pyntelig det og. Emilia - nydelig Eline - flott, sterkt Nathalie - fint Madeleine - fint, synes ikke man skal unngå det pga. den saken jeg da. Det er et gammelt og relativt vanlig navn i mange land.
prebs Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 1.Eline - på lista mi, nydelig 2.Emma -vanlig, men fint 3.Sofie-koselig 4.Nathalie-vakkert 5.victoria-klassisk 6.Amanda-liker det mer og mer 7.Madeleine-søtt, litt jålete 8.Emilia-bedre med E 9.Elen-nei litt usikker på rekkefølgen, liker egentlig alle utenom Elen. Men Eline er favoritten.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Det var flere fine navn her, men liker best guttenavn jeg. Sånn personlig.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 Elen var nydelig -det har jeg ikke hørt før. Men Emilia er også veldig fint. Ikke Sofie tror jeg, veldig pyntelig in-navn. Lykke til!
Milletrille Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg likte Elen og Eline godt av disse. Victoria er også veldig pent. Evt Sofie og Madelen. Emma syns jeg er veldig oppbrukt, samme med Emilie og syns Emilia blir i samme gate. Nathalie og Amanda er jeg ikke så glad i. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå