Gå til innhold

Ruller bare til en side, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hadde favorittside (samme side) de første månedene. Hun hadde god bevegelighet til begge sider, derfor gikk vi ikke til fysio med henne.

Nå har hun rullet i halvannen mnd, men bare til den ene siden. Tok det opp på helsestasjonen forrige uke, men de mente at det ikke var uvanlig.

Noen med erfaringer? Hun er 6,5 mnd.

Skrevet

Det er helt normalt!

Vi tok det opp på en lege kontroll med snuppa mi og da sa legen at så lenge du ser at hun kan rulle begge sider så er det greit. Det er faktisk veldig vanlig at de får en "favoritt" side. Legen (som også er min fastlege) sa at det egentlig var et veldig interesant emne å forske litt på. Hun hadde lenge hatt lyst til å skrive en avhandling ang det med favorittside og hvorvidt de endte opp med å bli venstrehendt eller høyrehendt.

Hadde vært veldig morro å sett.

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd og har i 1,5 mnd nå kun rullet til den ene siden. Det er denne siden hun liker å ligge på når hun sover også. Sa det på helsestasjonen da hun var 5 mnd, men de sa at det var helt vanlig. Jeg skulle legge litt spennende leker på den siden hun ikke rullet seg til for å se om det kunne stimulere henne til å rulle den veien også. Jeg gjorde ikke det... tenkte at det kommer når det kommer. Og dt gjorde det. Dagen etter hun fylte 6 mnd begynte hun plutselig å rulle begge veier og også fra magen til ryggen. Da var vi kjappe med å sette opp trappegrind, for frøkna tok av bortover gulvet! :

Skrevet

Takk begge to for beroligende ord :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...