Gå til innhold

stikking i magen/ livmoren


piha

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er gravid i uke 6+4 og jeg kjenner en del stikkinger i livmoren. Ikke sånne likamentstrekkinger, men helt konkrete stikkinger akkurat på det stedet jeg tipper at frøet sitter i livmoren. Jeg han pinpointe helt klart på magen (helt nederst) hvor i livmoren frøet sitter, og jeg kjenner at det banker og stikker på det stedet ofte. OG jeg lå på magen i dag morges og skulle reise meg opp (med magemuskler) og da fikk jeg vondt i hele magen/ livmoren. Jeg ble umiddelbart redd. Er det noen andre som har kjent det samme? Har fortsatt alle graviditetssymptomer (ømme pupper, kvalme, hormonell, utflod etc).

 

Hjeeeeelp!!!

Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har det sånn jeg også..er ikke noe godt! er ikke sånne ligament strekninger nei mere sånn stikkninger.jeg har de i ene eggstokken..det sa legen at var pga at det var den eggstokken som egget kom fra, altså det som ble befruktet.. å når man reiser seg med magemuskler blir det jo avogtil litt ekkelt, man bruker kanskje små muskler som kjennes litt vondt! men så leng eman ikke blør med store smerter som kjennes som de man har rett før mensen ol så er det nok ingen fare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være nederst i eggstokken din da??

siden livmora di er godt gjemt bak skambeinet og ligger mere midt inni kroppen...det er veldig normalt å ha stikninger altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt med stikninger! Det er bare livmoren som utvider seg.. har det jeg også! og det med magemusklene kan jo være at de begynner å bli "slappe" og at det er uvant å bruke dem? Svangerskapshormonene får jo noen muskler til å slappe av (bl.a. derfor magen blir treg). Jeg har opplevd å få veldig vondt i magemusklene i siden hvis jeg snur meg/reiser meg i senga.. så det er nok ikke så uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...