Gå til innhold

Tips til dåpsgave til gutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i dåp i Desember til en gutt og trenger noen skikkelig gode tips..

Kommer ganske mange så vil gjerne gi noe spesielt!

Fortsetter under...

Skrevet

singnerer den ovenfor... fikk en evenryr bok i dåpen og den kommer til og bli brukt mye:)

Skrevet

Forsølvet Ninja Turtles figur

hahaha

Neida.

Hva med

bil-sparebøsse i tinn

Malt trekrakk med navnet hans og et koselig dikt

Den store barnesangboka eller noen av de andre bøkene i den serien

Et koselig maleri

Barnebibel

Medlemsskap i Tripp-trapp klubben http://www.iko-forlaget.no/tripp/trip.html

Det er veldig populært å få gaver med alle fødselsdata på. Klarer du å male, brodere eller noe selv så blir det sikkert godt mottatt

Skrevet

*DYTTER*

Skrevet

Jeg kjøper alltid bunadssølv i dåpsgave. Til gutt kan du kjøpe ei lita sølje som ikke har mye "heng", eller en bunadskniv med inngravert navn (og kanskje dåpsdatoen).

Annonse

Skrevet

-sånn til å ha dåpsattesten i og inngravert navn

- skrin med påskriften "min første hårlokk" og "mine melketenner", plass til gravering av navn

- synes de dåpsalbumene er kjempefine (de som de har på gullsmeden, med tinn på, nesten som en ramme men med plass til mange bilder inni)

- navnearmbånd med en liten bil på

- bunadsutstyr

-halskjede med litt guttete motiv på

-gavekort på forgylling av den første smokken eller skoen

- rim og reglebok, eventyrbøker eller sangbok

- termos med gravert navn

- barnebestikk

- bestille avtrykkskasett og gavekort fra www.lifestone.com - men dette er DYRT

Det går jo også an å sy sengeteppe med navn i enten stor eller liten størrelse, vognpose med navn, brodere noe om du er flink til det.

Ellers vet jeg folk som har gitt bæremeis, barnevogn, vognpose osv -men dette er jo dyre ting som de fleste har fra før.

Mange typiske dåpsgaver her, men jeg ble faktisk veldig glad for det på vegne av guttene mine. Synes det er mange fine ting av sånne tradisjonelle gaver.

Skrevet

Og alt vi fikk som kunne graveres var det med gavekort på graveringen, det var kjempelurt for vi fikk både to og tre eksemplar av flere av tingene!!

Skrevet

vi har akkurat hatt barnedåp og fikk mye fint. Her er listen:

En nydelig eventyrbok med utvalgte eventyr og illustrasjoner av Bjørn Viinblad, eventyrbok, penger, sølvhylse til dåpsattesten som også var gravert inn, aksjer i nye statoilhydro, skikkelig bergans ryggsekk med gravert pølsespidd(treskaft med gravering, og så trekker du ut selve spiddet), drikkeflaske og underlag. Sparebøsse, gullmynt som samleobjekt, barneservise, cookie jar(en gigakul kanin - tror den er kjøpt på stenersen museet i oslo).

Skrevet

Hei,

Kommer litt ann på hvor mye du skal handle for.

Til vår nevø gav vi en koffert med diverse verktøy, tror den kostet ca 500, finnes jo i forskjellige størrelser.

Ellers har vi gitt bort epletrær, men er jo ikke helt sesong for det i desember..

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...