kvirrevittt Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 hei! Ser at du er stor fan av no-cry sleep solution av E.Pantley. Korleis er boka? Lurer på om den har tips angåande mitt problem. Har ein gut på snart 14 mnd som sovner som ein engel men våkner om natta og er hysterisk (sjå tråd "sove, sove, sove heile natta"). Grunnen til at eg lurer er at sove-bøkene eg har lest handler om at dersom barnet lærer å sovne av seg sjølv, så søv det som regel fint heile natta (ja liksom).
båneiverden Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Heisann! Ja, jeg liker boka kjempegodt, den passer til oss - men sikkert ikke til alle altså... Og Pantley skriver jo også om dtte at barn som lærer å sovne selv om kvelden klarer seg bedre gjennom natta oftest, så jeg vet ikke om hun har noen gode råd ift ditt problem nå... Men hun er jo beldig opptatt av at store endringer i livet kan påvirke barnas søvn osv, og snakker også om slike "grow-spurts" (forstår det som at barnet vokser mye i perioder = gjør noe med søvnmønsteret) som kan forstyrre... Jeg tenker umiddelbart at dette er noe som vil gå over igjen? at det handler om barnehage, separasjonsangst, eller kanskje han er inne i en periode med mareritt? Er det andre ting som er skjedd av store forandringer? Nettopp eget rom eller liknende? Syns det å sove på madrass på rommet sammen med han virker som en god idè... Så kan du kanskje gradvis flytte den lengre fra senga hans. Dette skriver Pantley om forresten ja :-) Er det like ille hver natt eller? Huff, da blir man sliten... Hjelper det hvis du tar han opp og legger deg ned i storesenga sammen med han med en gang, eller må du stå oppe og holde/bysse/bære først? Sikkert like uvant for ham å ikke kunne ty til puppen også ;-) Han er jo vant til den, så selv om han ikke lenger vil ha så vet han sikkert ikke helt hva, men at han savner noe...? Jeg vet ikke hva jeg ville gjort rett og slett jeg, kvirrevitt (søtt nick!)........... Har ei tulle som innimellom styrer litt om natta fortsatt, men puppen hjelper jo alltid, så jeg syns det høres vanskelig ut å ikke kunne ty til den ja!!!
kvirrevittt Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2007 tusen takk for utfyllande svar! Like ille omtrent kvar natt ja... Han roer seg som regel veldig fint når han kjem til MEG i storesenga, men har då problem med å finne søvnen/ god sovestilling igjen. Eg har ingenting i mot samsoving sånn sett, hadde det berre inkludert SOVING. Har komt til den konklusjonen at det mest sannsynleg er overgangen til bhg-tilværelsen, men trudde at det iallefall skulle gå over etter 2-3 månder der. Dei tilsette seier at han trivest godt der, han har fin kontakt med dei andre ungane og spiser bra der (noko som eg tolker dithen at han trivst). Har bestilt boka til Pantley (den om toddlers) og håper ho kjem med alle dei etterlengta triksa
båneiverden Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Hei kvirrevitt! Jeg lurer bare på hvordan det går med søvnen til poden din? Jeg har ikke hatt noe bra internett-tilgang på en stund, så har derfor ikke vært aktiv på dib i det siste. Håper du har fått boka og at du liker den? Skjønner godt at du foretrekker at han sove i egen seng hvis han styrer så fælt når dere samsover, huffameg! Håper ting går bedre i hvert fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå