Gå til innhold

Trenger råd mot kvalme, FORT! Er dagmamma og kan ikke bli sykemeldt og FORMEN ER ELENDIG!!!


Mamsen og lillegutt!

Anbefalte innlegg

Noe jeg kan spise? >Tabletter?

 

Har sånne sjåbånd. Har prøvd ingerfær kapsler og reisesyketabletter.

(og lakris)

 

andre ting som hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lakris bør du begrense. Det er skummelt for blodtrykket ditt.

 

ellers har jeg ingen tips... Er kvalm selv, og vil ikke sykemelde meg... Er møkkalei av å gå og føle meg fyllesjuk...MÅ spise for å roe kvalmen, men har ikke lyst på noenting....

Spiser endel Havre knekkebrød uten pålegg...ufattelig kjedelig, men det funker litt...

Farris blandet med eplejus og ritzkjeks gikk det mye av sist jeg gikk gravid, for 4 år siden. Har enda ikke apetitt på Ritzkjeks!!

Og grønne/gule epler funker også greit... for ei lita stund...

offff, jeg er så lei, vært mer eller mindre kvalm i to uker nå...har vel enda maaaange kvalme uker foran meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å spise litt når kvalmen kommer. Spis lite og ofte... Det dere måtte få lyst på.... hva med å hamstre litt frukt... eller ristet brød med godt pålegg. Kanskje en kopp te vil hjelpe dere? Dette har iallefall funket for meg ,jeg hadde heller ikke matlyst men fant fort ut at det hjalp å få i seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afipran. Det er et kvalmestillende legemiddel som gravide kan ta. Du får det på apoteket. Koster 45 kr for 20 tbl. :-) god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt suksess med Seaband. Det er et armband som trykker på et punkt på håndledet så man ikke blir så kvalm. Kan kjøpes i helsekostbutikker. Koster ca 250,- for 2 stk. Er kanskje et forsøk verd.

 

Min kvalme har akkurat gitt seg. Er nå i min 15. uke... Deiligt å "få" livet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser hele tiden.. det er det eneste som nytter! Men det er ikke gøy å spise når man er kvalm.. Her går det mye i riskaker, havregrøt (på gode dager), tørre knekkebrød uten noe på, og masse frukt! Appelsin funker veldig bra! og grapefrukt.. men husker fra forrige svangerskap at når jeg var kommet lenger på vei så ble det for surt for magen og kom opp igjen.. (og det er ikke gøy å spy grapefrukt!!). Har du prøvd kamillete? Det er trygt for gravide å drikke.. synes det hjelper litt. Jeg prøver å unngå tbl., tror forresten du må ha resept på Afipran (kvalmestillende). Lykke til! Og hold ut, er du heldig går det over snart!!

Forresten, det aller beste mot kvalme er hvile.. sove masse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei,

 

Jeg har nok ikke så mye nytt å komme med er jeg redd. Jeg har også seaband, prøver å spise ofte selv om jeg ikke har lyst på noe, grønne epler og appelsiner, av og til banan, musli, toast med smør.... Innimellom noe salt snacks. Det er stort sett det jeg lever av om dagen.... Kjenner jeg snart får klaus av min egen kropp.....

 

Synes veldig synd på deg som er dagmamma med sånn kvalme. Det hadde vært utelukket her uansett gitt. Jeg kaster opp så fort jeg må gjøre noe særlig.

 

Vel, lykke til!!! Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å vente det ut dessverre. Jeg er i uke 11 når og har vært kvalm siden uke 5, skjønner nesten ikke hvordan jeg skal holde ut noe særlig lenger..... (spydde til uke 17 med førstemann......)

 

Noe sier meg at jeg ikke kommer til å få ti barn hvertfall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...