Gå til innhold

trenger litt hjelpher...

lille nina*Mamma til tre+spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

ønsker å amme min lille snupp litt lengre,men det er tøft på kveldene..har nesten ingenting melk igjen på kvelden:( snuppa,legger seg i ti elve tia på kvelden og sover hele natta til i åtte-ti tiden på morgenen..ønsker ikke å vekke henne for å puppe og pumping får jeg ikke til:( så hjelp dere som vet å kan dette med amming..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger å pumpe...

Hvorfor får du det ikke til?

Hadde/har d samme problemet, og må pumpe hvis jeg skal holde igang melkeproduksjonen.

Nå har hun her faktisk spist 2 ganger om natta den siste uka istedet for sin vanlige 1 gang, så akkurat nå ordner d seg selv...

Men før d måtte jeg pumpe når jeg la meg, for hun la seg så tidlig og sov så lenge.

Skrevet

Men du skal også huske på at hyppig amming på kveldstid før sengetid gir barnet den gode ¨fløtemelka¨, detkan føles som om man har mindre melk om kvelden, men den som er der er av den gode mettende og fetende melka. hadde ikke barnet ditt fått nok så ville det nok ikke sovet så lenge gjennom natten.....

Men når det er sagt, 10 - 12 timer er vel lenge uten å ta ut melk dersom du vil opprettholde produksjonen på sikt ja.....

Hva er problemet ditt mht pumping?? Hva har du for pumpe?? Har du prøvet varme omslag og nesespray?? Det kan ta litt tid å bli venn med pumping, men det går seg oftest raskt til med litt innsats! Du kan eventuelt vurdere å leie en elektrisk dobbelpumpe i en ukes tid , for å komme skikkelig i gang med pumping , og for å øke produsksjonen litt. Dobbelpumping stimulerer ekstra det melkeproduserende hormonet prolaktin. Du kan gi pumpemelk om kvelden på flaske i tillegg til amming.

Skrevet

hei igjen!

joda ,dere skjønner jeg og pumpa er ikke så gode venner;) jeg vil,men den vil ikke...er så lite trykk i den,så det kommer ingenting ut..selv om jeg har prøvde å pumpe både med å uten spreng,å med snuppa på ene siden og pumpa på andre..merker at snuppa må patte litt før det kommer,å når det kommer svelger hun som bare det( dette gjelder tidlig på dagen,da klarer hun ikke mer enn en pupp). gir ikke flaske på kvelden,bare pupp.det holder med det nå,siden hun får grøt på ettermiddagen..ser at melka på kvelden er tykkere og hvitere,så det er nok ren fløte som kommer ut da;)

Skrevet

Forsøk håndpumping (se ammehjelpen.no) eller bytt pumpe!

Hør med helsestasjonen om du får forsøke en der, kanskje det er noe feil med pumpa di (hvilken?)

Skrevet

Jeg opplever også at trykket i pumpa noen ganger er for dårlig, da hjelper det å holde på kanten av det innlegget som er der puppen er, for å tette det liksom. Hvis du skjønner...

Ellers så er nesesprayen Syntocinon utmerket for å sette igang melka så den renner :) Jeg bruker den når jeg pumper.

Hadde litt av d samme problemet. Det var jo melk der på kvelden også, men snuppa ble sur før hun fikk den ut, så da slet vi litt noen kvelder ja :( Er litt bedre nå, men hvis hun sovner tidlig pumper jeg før jeg legger meg for å ikke forverre problemet for meg selv.

Skrevet

skulle også kanskje hatt nesespray? men snuppa er ikke sur på kvelden,henger liksom av og på puppen en stund;) har en avent manuell pumpe..

Skrevet

Samme pumpe som meg det :)

Prøv å klemme litt med den ledige hånda oppe og nede på kanten der den ligger mot puppen, for å få den helt tett. D hjelper her.

Prøv også den sprayen, funker kjempebra på meg. :)

Bare vær glad for at hun spier ofte på kvelden, det bidrar til den gode nattesøvnen. Var slik her også. Men nå spiser hun mer som resten av dagen på kvelden også, og er dermed oppe en gang ekstra på natten fordi hun blir fortere sulten igjen... Slitsomt.

Skrevet

når jeg tok bort den gummi ringen,så ble det litt mer vakum..:) huff,ja det er no noe me disse små..men så er de jo verdens fineste og nydeligste skapninger:) kanskje du er inne på øke dager? her i gården er det nok på dagen å mot kvelden,hun er ikke sutrete eller noe..men snur seg bort fra puppen og så til bake i håp om at det er kommet mere i løpet av 5 sek:) men det er det ikke..evn du kan intodusere litt grøt? det gjorde jeg fordi hun ikke la på seg så mye av bare min melk,men nå har hun lakt på seg fint:) nå ser det ut som at melka holder akkurat,bare at det er litt ekstra amming på kvelden..hun må jo være fornøyd når hun sover hele natten i gjennom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...