Mamma til 2 søte jenter Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Fordi jeg har en sjelden sykdom som gjør at jeg må holde en streng lavprotein diett (uten streng diett blir fosteret skadet) før og under svangerskapet med kontroll ved blodprøver 2 ganger ukentlig, har jeg egentlig ekstra utfordringer ift det at jeg ikke blir gravid. Hjelpeapparatet har vært så som så, har i perioder ikke vært fornøyd, men jeg er vel en av de sjeldne og min situasjon vil jeg tro de ikke opplever "hver dag". Men nå er jeg begynt å bli fornøyd med dem da jeg nå har blitt henvist videre og får egenlig nøyere oppfølging enn tidligere ved at jeg via fastlegen har sagt i fra at "nå må det gjøres noe for å finne ut av hva som ev er galt". Når jeg er ferdig med min utredning osv vil jeg nok gi dem noen tilbakemeldinger ift hvordan/når de bør reagere dersom man ikke blir gravid. Har hatt mange motivasjonsproblemer og grått mange tårer. Alt har i perioder føltes helt meningsløst og jeg har hatt bare lyst til å gi opp, men det har alltid vært et eller annet i meg som har gjort at jeg til nå ikke har stoppet opp med streng diett og gått tilbake på prevensjon og "den vanlige hverdagen". Jeg har vel heller fått en liten motivasjon ved oppmuntring fra mannen min, samt at jeg, nå som det er gått så lang tid, har funnet ut at jeg ikke skal gi opp før vi er blitt utredet og ev prøvd det som er av "hjelpemidler". På mandag fikk jeg beskjed om å ikke prøve flere ganger med å bli gravid før blodprøver, som jeg tar, er normale. De har nå vært høye en stund uten at jeg helt har skjønt hvorfor annet enn at jeg har vært en del syk i det siste, men jeg tror ikke det skal ta så lang tid å få rettet opp på det.... Har også fått litt mer håp i det siste av at jeg har snakket med gynekolog på Riksen pr telefon, som skal gjøre det hun kan for at vi skal bli prioritert ved ev kikkhullsoperasjon, ev prøverør osv. Så merker det hjelper med støtte. (Har fått time ved IVF poliklinikk, Riksen i november). Jeg har troen på at vi engang skal få nr 2, spesielt siden jeg denne måneden har funnet ut når jeg har eggløsning vha eggløsningstest. En periode hadde jeg teorien om at jeg ikke hadde noe eggløsning, siden jeg rundt dag 14 hadde vondt i magen med stikninger og fikk beskjed av fastlegen om at det sannsynligvis var eggløsning, uten at det hjemme slo ut på noen eggløsningstester. Har ei datter på 3 år, som ble til på første forsøk, "foran gjennomsnittet", som gynekologen sa. Takk for at du orket å lese dette!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Så bra at du endelig får den hjelpen du trenger. Vet ikke om du har lest mitt innlegg litt lengre nede, men jeg sliter også, det gjor jeg også med første. Ser at både du og jeg trenger GOD oppfølging for å kunne bli gravid samt at svangerskapet skal gå bra. Dette sliter jo veldig på en. Får håpe vi begge klarer det, for min del haster det nå
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 Ja jeg tror nok jeg får den hjelpen jeg trenger nå når "mølla" blir igangsatt ved Rikshospitalet. Jeg har fulgt med på din situasjon, og synes virkelig synd på deg - så ung og med så lite positive tilbakemeldinger - det må være forferdelig. Men håper du allikevel holder motet oppe. En dag håper jeg virkelig det vil lykkes for deg!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Håper vi lykkes begge to, hadde vert kjekkt å kunne kommt oss over på 1.tri i lag, men jeg har lyst å holde meg der også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå