Nina & gogutten Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 tenkte det va på tide att hente disse pilla... ammer fortsatt men er i slutten av amminga, og pjokken er 13 måneder nå så nå trenger han ikke mere pupp. så jeg tenkte vente til neste mens da.. Men har disse p-pilleren noen effekt mot acne?? Har fått så sinnsykt stygg acne hud sen jeg fødde... uff...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Diane er mot acne de. De er et hudpreparat som også tilfeldigvis også beskytter mot graviditet. Det anbefales egentlig ikke å kun bruke de som prevansjon, men vet leger skriver de ut som det. Går selv på de så.. Huden min ble i allefall mye bedre når jeg startet på dem
Bea- Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Fungerer på meg også! Slutta på den 1 måned å da kom kvisene tilbake.. så jeg begynte igjen å da forsvant dem. Enkelt å greit:D
EnJente_m_EnJente Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Hei du, hver gang jeg hører om denne pillen så må jeg bare si noe. Jeg har bodd i tyskland i flere år, og der prøver legene å unngå å gi denne pillen. Jeg har ingen medisinisk bakgrunn for å si det jeg skal, men flere jenter som har gått på den har dødd av blodpropp. 3 jenter i distriktet jeg bodde i i tyskland. Det som er problemet er at de ikke kan bevise at det er denne pillen som forårsaker det. Det skrev de iallefall i avisene der nede. Kusinen min gikk på den, og fikk blodpropp, 19 år gammel.... øverst i høyre lår. Legene sa det var pga røyk og pille, og det er mulig, men uansett så var det med denne pillen. Min tanke er at den kanskje er såpass sterk at den kanskje kan fremkalle det dersom det allerede ligger der hos noen. Føler meg dum da jeg hverken er en lege eller noe, men jeg ville uansett bare dele dette med deg, sånn uansett hva du velger Jeg ville ikke skremme deg, det er det siste jeg ville, og i norge sier legene at de ikke kan stoppe å forskrive pillen, så lenge den er på markedet og at det ikke er bevist noen årsak for dødsfallene rundt pillen, eller de jentene det er snakk om. Jeg har søkt en del om det da dette hendte da jeg bodde der, og det var flere som hadde opplevd blodpropp og i noen tilfeller dødsfall. IGJEN jeg er ingen lege, jeg forteller bare hva jeg har lest, hørt og fått med meg. Jeg har en kusine som fikk blodpropp, og jeg sier ikke det var pga denne pillen (alene) eller i det hele tatt. Kommer sikkert mange inn og sier den ikke finnes farlig. Jeg sier hverken det ene eller det andre, men jeg hadde ikke turt å ta en pille som det i det hele tatt fantes noen slike (kall det hva du vil) omstendigheter/rykter rundt. Håper du uansett finner noe du liker, og om du velger denne pillen - at det går bra Mange har brukt den og er fornøyd !!!! Dette var som sagt ikke for å skremme, mer for å si det jeg vet eller har hørt Håper du skjønner det.
Tia med 2 ♀ Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Brukte de og fikk kjempefin hud, desverre er de ganske sterke så jeg utviklet allergi mot dem (skjønte ikke at det var de med en gang da) og ble veldig syk. Men det skjer jo med veldig få da. Men ja de hjelper mot det.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Det er første gang jeg har hørt om blodpropp pga diane. Hørt masse om yasmin men aldri om diane.
EnJente_m_EnJente Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Alt jeg har hørt om handlet om Diane, kanskje begge er utsatte piller. Jeg er iallefall 100% sikker på at det er Diane jeg har hørt om, da jeg har en venninne som heter det, og alltid tenker på henne i den sammenheng.
thricane Skrevet 2. oktober 2007 #9 Skrevet 2. oktober 2007 for meg hjelper det veldig. har pco, så når jeg ikke bruker disse pillene, får jeg masse store kviser i kinnene, sånne store hovne blemmer. går opp i vekt og blir skikkelig pms, det gir seg når jeg bruker diane. nå får jeg kanskje en liten stressekvise i ny og ne, men det er ikke store greiene.
thricane Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 risikoen for blodpropp ca. 40 tilfeller per 100 000 eksponerte kvinneår. Tilsvarende tall for ikke-brukere er 5-10 tilfeller per 100 000 kvinneår litt info her ang p pillen og blodpropp hvis du vil vite mer. http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D%252Fcontent%252Fpkv%252FD%252FDiane_Schering%2520AG_83388%252F87909.html
Nina & gogutten Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. oktober 2007 ja sånna mega dotter på kinnet får jeg og.. men aldri hatt det førr jeg var gravid.. rare greier.. jo,legen som skrev ut de sa att de kan årsake blodpropp.. han var skikkelig rar og da.. er så usikker, hørt om yasmin og.. att de og ikke er så bra.. hmm skal, skal ikke???? hva koster de?
EnJente_m_EnJente Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg tror ikke jeg hadde gått for de om jeg var deg, prøv hudpleie og se om det hjelper, eller evtl en annen pille, bare ikke av yasmin (?) og diane. Lykke til uansett
renat1 Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Hva med aa oppsoeke en hudlege? Kanskje legen vil utskrive en antibiotika som vil passe for deg? I tillegg til en god rensekrem... Naar det er sagt, gaar jeg selv paa Diane. Men bruker i tillegg Cetaphil rensekrem (fra apotek), og Dalacin T krem paa evt kviser. Bruker ROC anti shine solkrem som dagkrem... Og saa har jeg gjort fruktpeel. Alt hos hudspesialist. Anbefaler deg det samme. Er best aa oppsoeke hudspesialit. Uten kan man ende opp med produkter man er allergisk mot etc etc. Lykke til!
Gemini77 Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 Alle p-piller øker sjansen for blodpropp! Derfor man ikke skal bruke p-piller mens man røyker og iallefall ikke hvis man i tillegg er over 30-35 år. Man må vurdere risikoen i forhold til livssituasjonen (røyking, overvekt, alder, høyt blodtrykk, familiehistorie av blodpropp). Jeg gikk på Diane i mange år tidligere og er veldig fornøyd med de. Samme er min kusine. Før jeg ble gravid nå så brukte jeg Yasmin. Jeg røyker ikke og har heller ikke familiehistorie med blodpropp. Det blir jo ikke riktig å fremlegge det som om nesten alle som bruker dette får blodpropp. Mange skulle ikke vært foreskrevet p-piller i det hele tatt pga helse eller familiehistorie. Alle medikamenter innebærer jo også en risiko. Er du vant med p-piller fra før, så er ikke Diane noe verre enn andre.. Lykke til!
Iris123 Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg var veldig fornøyd med Diane inntil jeg fikk blodpropp, en i hovedvenen i foten og flere småpropper..
EnJente_m_EnJente Skrevet 3. oktober 2007 #16 Skrevet 3. oktober 2007 Så du fikk blodpropp altså ? *Huff det er utrolig leit ! Jeg er så sint jeg, at disse preparatene er ute så lenge det faktisk er såpass mange som får blodpropp ! MÅ da være noe annet som kan brukes ? Jeg er lei for det iris
Iris123 Skrevet 3. oktober 2007 #17 Skrevet 3. oktober 2007 Men det er jo som mange av de andre ovenfor skriver.. Det har jo skjedd med andre piller også. En må tenke på arv også osv.. Med meg konkluderte de at det var kombinasjonen røyk og p-piller. Etter første fødsel fikk jeg en hormonforsyrrelse som ga meg sinnsykt med kviser. Gikk til lege og fikk piller og kurer - ingenting hjalp. Men med Diane gjorde det susen altså. Må sies at jeg hadde gått på dem noen år først uten problemer, deretter hadde jeg en pause på ca 1 år. Begynte på dem og fikk da proppene. Hadde du spurt etter et annet merke her på forumet så hadde sikkert noen kjent noen som fikk propp med de og. Det vil jo ikke si at vi andre vil få det..
Gemini77 Skrevet 3. oktober 2007 #18 Skrevet 3. oktober 2007 Så alle p-piller bør tas fra markedet??? Det er jo derfor man må ha en legesjekk før man kan få resept på p-piller. For å prøve å eliminiere blodpropp faren ved å ikke gi p-piller til de som har høyere risiko. Alle p-piller øker sjansen for dette, og det vet alle når man starter på det!!
EnJente_m_EnJente Skrevet 3. oktober 2007 #19 Skrevet 3. oktober 2007 "ja la oss ta alle av markedet og samtidig være usaklig" herregud, det er jo kjent at nettopp denne pillen årsaker bodpropp oftere enn andre. Jeg skrev jo ikke her inne for å være drittsekk, men uansett hva f man skriver her inne så skal noen vri og vende på det ! Jeg skrev rett og slett fordi jeg har hørt, lest og erfart det. Ikke for å ta noen som bruker Diane. Lei av at alt skal gjøres til noe større enn det er ! Sorry altså..
ღDidrikmamsenღ Skrevet 3. oktober 2007 #20 Skrevet 3. oktober 2007 Tror kanskje flere enn du hadde hørt om at disse pillene var høyrisiko da men.. Min mening. Aldri hørt noe negativt i det heletatt ang Diane og har flere venner som går på den. Men som flere skriver her, helsesjekken er for å luke ut de som er i fare for å få blodpropp. Og alle p-piller kan gi blodpropp hvis man er i faresonen.............
Gemini77 Skrevet 5. oktober 2007 #21 Skrevet 5. oktober 2007 Usakelig?? Det er vel heller du som er usakelig da, som setter konklusjoner på ting som du har erfart via venner! Du sier jo selv at man ikke kan sette blodpropp faren direkte mot Diane. HVorfor er det ikke fler som har hørt om det merket spesielt da? Diane har aldri vært oppe i media som en p-pille som har større sjanser for blodpropp enn andre, men det har mange andre merker. yasmin, Marvelon etc. Du må da kunne tåle saklige argumenter tilbake i en diskusjon uten at du skal unnskylde for at du er til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå