Gå til innhold

Litt klaging her ;-) (samme som mai-klubben)


>>>>>>m<<<<<<

Anbefalte innlegg

Er det andre som belastes med mennesker rundt seg som ikke vil snakke om babyen i magen, fordi det er tidlig enda?

Folk rundt oss er liksom litt varsomme om å spørre og det virker som de ikke helt vil slippe iveren løs siden vi sa det til de så tidlig. Jeg har termin 25. mai. Men -ærlig talt- er det ikke litt gammeldags å holde det hemmelig i 3 mnd. Ikke det at vi hadde klart det heller :-). Dette var lenge planlagt og alle visste jo at vi prøvde, så de hadde jo funnet det ut ganske kjapt alikevel.

Søsteren min sa til og med rett ut :"Jammen, det kan jo gå galt. Blir det ikke mye vanskeligere for dere da hvis alle vet det?" Vanskelig hadde det vel blitt uansett og det er vel ikke sånn at vi ikke skal glede oss over det som skjer i tre måneder I TILFELLE??! Kan jo gå galt uansett for den sakens skyld, men man kan da ikke tenke sånn??

Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet akkurat hva du snakker om!!

Jeg har mest lyst til å rope ut til verden at jeg er gravid(har termin1.juni), men mannen min vil at vi skal vente:(

Likevel har vi fortalt det til foreldrene våre og til søsknene mine, men jeg vil jo gjerne fortelle det til resten av verden.

Jeg har vært litt uheldig og mistet 3 og fått ett barn i løpet av noen få år, men jeg vil likevel fortelle det så folk skal vite hvorfor jeg for tiden lever i min egen verden!

Uansett om jeg ikke klarer bære frem nurket i magen, kommer jeg til å fortelle det til alle i min omgangskrets hva som har skjedd! Je gvil ikke gå å skjule meg som om jeg har gjort noe galt!

Hadde denne diskusjonen med et par venninner som nettopp har fått sin nr.2. Første gangen valgte de å vente litt pga redselen for å bli sett ned på, mens andre gangen fortalte de det med en gang og følte at de fikk en bedre start på svangerskapet.

Når det gjelder at folk ikke vil snakke om det så er det vel kanskje fordi det ikke er kul på magen ennå.. Selv om jeg synes det er forferdelig dumt!!

 

Dette ble litt utblåsning av anspenningen rundt det å være gravid, men det var godt å få det ut!

Kos deg mye med det lille nurket i magenm, og snakk heller om det enn å tie det ihjel. Det tror jeg jeg vil gjøre fremover. Så får heller mannen min se til å raskere forstå at barn nummer2 er på vei;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...