Gå til innhold

Flere som gleder seg til permisjon???

Anbefalte innlegg

Gud så utriolig deilig det skal bli å sove lenger på dagene, få gjort litt husarbeid uten at man blir dødssliten på kvelden og slippe å ha så jævla vondt i ryggen og bekkenet når arbeisdagen er over!

Det e rlov å glede seg på permisjon ja jenter!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10538845-flere-som-gleder-seg-til-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg :-) Samtidig som jeg tenker litt sånn "å, må rekke å lære opp vikaren min godt før jeg går ut, og sørge for at alt er ryddig og ordnet!" He he, litt eieforhold til jobben selv om man skal være borte ett år ;-)

Håper babyen holder seg inne til termin (regner i grunnen med det, ble satt i gang sist og fødte 14 dager over termindato), slik at jeg får de tre ukene til å slappe av og ordne de siste tingene før babyen kommer, og kanskje ta ut guttungen fra barnehagen noen dager slik at vi kan ha noen ordentlige kosedager sammen før babyen kommer :-)

jaa! har nettopp funnet ut at jeg får fri tre uker før jeg egentlig skulle gått ut i permisjon så bare noen få dager til nå..lurer litt på hva jeg skal gjøre for å fylle dagene og om jeg kommer til å bli litt rastløs før babyen kommer:o)men den stooore planen er å ta det med ro og kose meg!

Annonse

Jeg gruer meg, jeg. Synes det høres både slitsomt og kjedelig ut.. Er det ikke fryktelig slitsomt med en nyfødt da? Synes alle sier det.. Er dessuten litt bekymret for jobben, har litt sånn følelse av at jeg kan bli litt skviset ut, og at arbeidsoppgavene kanskje har endret seg når jeg kommer tilbake.

Men jeg gleder meg veldig til mannen min skal være hjemme - høres så deilig ut å komme hjem fra jobb til en ren baby og middag på bordet. Jeg passer nok bedre i den rollen, så vi har heldigvis fordelt det litt.

Jeg har litt blandede følelser, har igjen 3 uker på jobb.

Jobber i det private næringsliv, har mye ansvar i et yrke med mye prosjektarbeid og tidsfrister.

Har et prosjekt jeg prøver å fullføre, jobber ikke overtid og prøver å ikke la meg stresse. Men føler ansvar for prosjektet (som forøvrig ser ut til å bli veldig bra).

Gleder meg selvsagt veldig til å bli mor, men lurer også på hvordan det blir å være hjemme. Har jobbet fulltid i over 10 år.

ikke for å være ekkel men permisjonen er IKKE som du forventer deg!sånn trodde jeg det skulle være også,men der tok jeg grundig feil!faktisk var det så slitsomt at jeg ville mann min skulle ta permisjonen når vi fikk barn nummer 2,men sånn gikk det ikke for jeg mistet jobben før nummer 2 kom så det ble meg som gikk hjemme da å:/.jeg kan bare si at jeg hadde en slitsom jobb.jobbet fra halv 8 til kvart på 4,og annenhver uke jobbet jeg kveldsskift til 12,men jeg kan ikke huske en eneste dag jeg har vært så trøtt og sliten som jeg blir av å gå jemme med et barn!!det er slettes ikke bare å sove på dagen.ikke alle barn liker å sove på dagen og mange vil bare sove på trilleturer.og prøv å sov med strålende solskinn inn vinduene.klarte ikke legge meg nedpå mange dagene iallefall.

er mange som tror det blir rene ferien,og jeg var en av dem,men det er du iallefall utrolig heldig hvis du får det sånt.for det er kjempe slitsomt,men selfølgelig veldig morsomt og koselig.

jeg venter nummer 3 og gruer meg egentlig fryktelig på mange måter til det første halvåret like mye som jeg gleder meg.

Ikke for å være ekkel - men permisjonen kan være AKKURAT så herlig som du forventer deg! Jeg er ogs andregangsfødende, og tida hjemme med jenta var den kosligste og mest avstressende jeg har hatt.

De siste tre ukene før fødselen ble litt kjedelige - men man fikk tid til å gjøre alt man ikke har rukket før og i tillegg ta litt vare på seg selv.

Etter at babyen var født - var jo alt bare helt fantastisk. Vi kosa oss lenge i senga om morgenen, så sov hun en dupp imens jeg kunne ordne meg og spise frokost og se litt tv eller lese i en bok eller gjøre noe annet jeg følte for.

Så dulla vi og skifta og kosa før vi gikk ut å trilla en tur før det var middagstid - er ikke dette luksusliv vet ikke jeg:)

Det eneste problemet med permisjonen var at det ble kjedelig å ikke ha noe voksenliv etter hvert. Man hadde barseltreff og besøkte venner - men ikke på samme måte som når man er i jobb.

Denne gang gleder jeg meg mye mer til permisjonen for jeg er så lei av jobben min - og jeg kjenner to andre mødre i nabolaget som skal fø før og etter meg, så vi blir gående hjemme samtidig - kosli!!!

Pappa skal også ha større del av permisjonen denne gang, så jeg skal nyte tiden jeg har -

Og ja - jeg har store planer om å få en akkurat like rolig og behagelig unge denne gang - så det så! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...