Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg og mannen min skal ha ei golden tispe etterhvert, og har sett oss ut to oppdrettere som venter valper nå i oktober. Var å hilste på en av dem idag, å for en kosete hund:) Hehe men du verden som hu røyter nå, så vi kunne omtrent lage en valp av all pelsen som lå igjen på og rundt oss;p Sneik seg opp i sofaen mellom oss og var så fornøyd etterpå Skal bli moro å se valpene hun får, og hvor mange det blir, og OM vi er så heldige å få kjøpe ei derfra:) Oppdretteren driver et lite oppdrett, men virker veldig seriøs og flink med hundene. Setter ikke opp valpeliste, men hilser personlig på alle interresserte og plukker ut deretter hvem hu vil selge valp til. Plukker også ut valper til alt ettersom hva de skal "brukes" til. Gleder oss like mye som til småen kommer omtrent:)
tobylina Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Lykke til, håper dere får valp!! Jeg på min side er glad for at valpen vår, irsk setter tispe, er blitt 9 mnd. Selv om hun fortsatt er valp, er det fryktelig mye energi, men hun er blitt en smule roligere. Har termin om 3 dager og da hadde det vært ok om hun hadde vært LITT roligere. Men lykke til, det blir nok KOS ;-)
Dina1 Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Kjenne meg igejn der Bellami. E 30 uke på vei ca, å har en bullterriervalp på 13 uke. Det e masse arbeid her, så eg kan ikke ligge å late meg nei:) koselig men merke det godt på slarkebekkenet mitt gitt!!! Lykkt til med kjøp av valp forresten!
Anonym81 Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Å så moro med kvalp! Blir travelt da, med liten og kvalp samtidig, men det går vel bra, ein er jo iallefall heime da! Du har iallefall valgt rette rasen, har to golden sjølv :-) Fantastiske familiehundar. 2-åringen min ligg oppå tispa mens ho søv, finn seg i alt. Og gode leikekameratar til ungen. Kan eg spørre kva slag kennelar du har vore i kontakt med?
mai mammaen til to Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 vil dere få baby og valp samtidig? har hørt at det er skikkelig tøft... har en venninne som hadde det og hun angret som besatt.. var alt for mye å gjøre.. men lykke til..er jo alltid kjekt med valper. de er så søte..
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2007 Vi har snakka med Jako´s og Bildvin. Spør meg ikke hvorfor vi endte opp med akkurat de to. Mannen min har en kollega som kjenner hu som driver Bildvin kennel, så han anbefalte hu. Han har selv en hannhund derfra som har et flott gemytt. Er jo så mange flotte hjemmesider til goldenoppdrettere, så måtte begrense det litt syns jeg. Vi begynner med de to, så får vi se. Blir nok travelt ja, men vi hadde ei valp på 7 mndr når vi fikk første dattra vår, og det syns jeg gikk fint jeg da.. Var ikke sååå mye jobb selv om hu fortsatt er "valpete" av seg som snart 2-åring. (hunden altså)
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2007 Ja vi får de omtrent samtidig... Veit ikke heeeelt hva vi går til da, men tanken er at jeg skal kunne ta meg litt mer av valpen nå enn vi klarte med første hunden, å da passer det fint i perm-tiden. Jobba litt når vi fikk første hunden, så fikk ikke brukt så mye tid som jeg hadde ønska på trening og "oppdragelse". Mannen min har en del fri i forb. med jobben, så vi skal prøve å prioritere kurs med hunden(e) nå. Så vi får bare ta det som det kommer. Blir slitsomt uansett har vi tenkt, så vi er da forberedt på mye arbeid med både barn og hunder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå