Gå til innhold

Hvem liker bedre poppisnavn enn 70-tallsnavn som Bjørnar, Ragnvald, Harry, Leif, Solveig, Mona, Tove, Ruth , Berit osv??? Ønsker ikke svar fra anonyme

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på hvor mange det er som liker såkalte poppisnavn best...

Navn som Leander, Sander, Leah, Emilie, Ida, Emma, Tobias, Marcus, Emil,Thomas, Savannah, Nora, Alexandra osv

Fortsetter under...

Fordi jeg vil ha et riktig antall, og ikke det at en og samme person svarer flere ganger ( Også vil jeg svare med nick på en av de,-har et innlegg til,hvor jeg sier meningen min)

Du kan jo lese statistikkene på

ssb,no/navn

Utrykket "poppisnavn" forklarer seg vel selv - det er de mest populære navnene.

Hilsen en som velger sære og eldgamle navn til sine barn

Hei,

De navnene du nevner her var ikke de mest populære navnene på 70-tallet. Inne på topp 10 ligger henholdsvis:

Jenter:

Hege, Monica, Marianne, Anita, Kristin, Nina, Tone, Hilde, Katrine, Camilla, Elisabeth, Lene bl.a.

Gutter:

Thomas, Morten, Bjørn, Geir, Kristian, Stian, Ole, Frode og Espen bl.a.

Ragnvald var poppis på begynnelsen av 1900, Harry i 1920, Berit i 1940, Ruth i 1920 etc. Uansett - synes mange av navnene fra 70-tallet er fine, og mange av de som er poppis nå er fine også - men ikke alle :-)

Annonse

Jeg liker kanskje en kombinasjon,men helst litt trauste gode navn (og ikke "nyoppfunnet/fremmede" og mest mulig spesielle.

Jeg liker Solveig, Ruth, Nora, Jorunn, Solfrid, Mathilde, Sofie, Jenny, Lars, Martin, Elias, Elise, Kristin, osv.

Liker ikke Leander, Sander, Marcus (med c), Savannah, Angelica, Alexandra, Thomas, osv. Liker ikke navn med c og z.

Tror du virkelig at dette kan kvalifiseres som en "skikkelig" statistikk eller at vi tar dette såå høytidelig at vi må vinne et eller annet at noen liksom skal legge ut flere innlegg?

herregud skjerp deg...og du kan vel oppgi ditt nick og mening i hovedinlegget? jævla dobbeltmoral da

Hva er du redd for?

ro ro ro ro ro

du kan dessverre ikke bestemme hvem eller hva vi som svarer signerer med

Litt enig med aagder, her. Liker sånn halveis poppis, men ikke alt for poppis, spesielt ikke "femi-navn" på gutter...

Mine barn heter Mathea og Erlend, så det forteller vel litt om smaken min...

Hehe... Jeg liker IKKE poppisnavn. Hadde sikkert ikke likt de navnene som var populære på 70-tallet heller hvis jeg hadde vært gravid da. Dessuten er jeg glad i norske navn, og det er visst ikke så poppis nå... Sånn som Tyr Hedin for eksempel. ;)

jeg liker rett og slett moderne og populære navn best, sånn er det bare.. men er ikke helt styrt etter det da.. noen poppis er mindre fine, andre "gammeldagse" og mindre brukte er også fine..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...