Gå til innhold

er det noen som har sånn babyhuske? Eller peil.. Trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har kjøpt en babyhuske på europris eller noe tror jeg. Sånn plastik liten med tau til å henge opp og et slags belte rundt magen (altså ikke seler over skuldrene.) Hun påstår de kan bruke den fra 6 mnd. Jeg synes det høres veldig tidlig ut, i og med at min datter kke sitter selv enda (5 og en halv mnd), og at ryggen på huska ikke går opp til nakken eller noe? Er det noen som har slik og vet når de kan bruke den? Eller evt hvor jeg kan finne det ut?

Skrevet

Ville nok ikke brukt den før barnet kan sitte selv nei!

Vi har en sånn vanlig babyhuske i plast. Tok den i bruk i sommer da jenta var ca 10 mnd

Skrevet

Nei, det var det jeg tenkte også.. men nå aner jeg ikke hvordan jeg skal si det da.. svigermor har jo telt ned mndene til hun er 6 siden hun var to mnd gammel tror jeg.. Gleder seg sånn til hun skal bruke den.. uff.. Takk for svar i alle fall!

Skrevet

Nå mener jeg ikke å være negativ, men jeg vil bare gi deg et lite tips. Fysioterapeuter anbefaler ikke at man bruker denne typen husker. Barnet blir sittende og hoppe i dem, og det blir en veldig stor belastning på rygg og hofter. Du burde i alle fall ikke bruke den ofte. Begynn å bruke den når du selv føler at barnet er klar for det, så får svigemor si hva hun vil.

Skrevet

Det er vel sånne hoppehusker de advarer mot eller? Min helsesøster mener faktisk at de burde vært forbudt.. At de står og hopper med bena i bakken.

Men vanlig huske kan de vel sitte i littegrann fra de begynner å sitte? Generelt sett er det veldig bra for barnet å huske, det stimulerer balansesenteret i hjernen deres.

Skrevet

det er ikke hoppehuske.. Heldigvis! :) Det er sånn huske til å henge opp som svinger frem og tilbake.

Skrevet

Hoppehuske er grei å bruke så lenge en henger den så høyt at de bare får tåspissen i bakken, sånn at de ikke legger tyngde på hoftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...