Gå til innhold

Gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, jeg kan ikke tro det.. Tok nettopp en test, egentlig mest bare for å utelukke at jeg var gravid, men den viste jo søren meg positiv :D det jeg da lurer på.. Jeg sluttet på p-pillen for litt over 2 mnd siden. Hadde da menstruasjon (om jeg ikke tar feil) den 28. August. Denne varte rundt en uke, så hadde jeg opphold på noen dager før jeg fikk en blødning igjen. Denne varte også en uke, kanskje litt lenger. Etter dette har jeg hatt småblødninger, eller rød/brun farget utflod (unnskyld ekle beskrivelser) etter sex, egentlig hver gang. Kjente litt stikkinger i magen idag, akkurat som om det foregikk noe der nede, men kan ikke sette ord på hva. Lignet litt på menstruasjonssmerter, men samtidig ikke :/ Testen var KLART positiv, kunne se det på lang avstand, jeg bare skjønner ikke hvordan. Jeg har jo hatt mange småblødninger? Noen som har opplevd det samme? Er helt i sjokk, jeg. Vi er prøvere, så dette er jo positivt, men jeg hadde ikke regnet med at den var positiv :D Har ingen symptomer. Litt ømme pupper hvis jeg kjenner godt etter, men ingen kvalme. Vært ganske oppblåst idag, og de stikkingene, og var derfor jeg tok den. Herregud, jeg er gravid!!!! Har sendt sambo på apoteket for å kjøpe flere tester, for jeg klarer ikke å tro på det.. Og nå bare babler jeg! Måtte bare få det ut.. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi

Må bare få gratulere!

Sprø følelse, ikke sant?

Skrevet

Sprø er bare forbokstaven :D Herregud.. Jeg er bare livredd noe er gale.. Pga blødningene.. Har forresten vært veldig trøtt i det siste også, men jeg har passet masse unger den siste uken, så har trodd det har vært derfor..

Skrevet

Hei!

Grattis!!!!

Ikke noe er mere gøy enn å finne ut at man er gravid!!

Men jo at ikke vær redd ang blødningene..om du hadde hatt spontan abort hadde ikke testen vært så klar tror jeg siden du det var en stund siden du hadde blødninger? å etter sex er normalt å små blø litt!! i mitt forrige sv.skap blødde jeg masse da j var 5 uker på veg..friskt blod og men det var veldig lys farge å legen sa til meg det kom fra livmorhalsen..at de var blodkar som sprakk..men det gikk bra å blødningene ga seg i uke 7 ca..er mange steder blodet kan komme fra trenger ikke være inni livmora! men om du er urolig kan du kjøpe deg en ul time på privat klinikk..ellers så hører legen på hjertelyden i uke 16 ca..

Skrevet

HI her :) Jeg hadde det jeg tror er menstruasjon den 28. August. Ble ferdig med den etter litt under en uke. Den 6. September blødde jeg igjen, og da blødde jeg over en uke, nesten 2 om jeg ikke tar feil. Etter dette har det vært småblødninger etter sex. Har lest mye om dette, og at det kan være normalt, men blir jo bekymret likevel.. Jeg kan bare ikke fatte det. Vi har jo egentlig ikke "prøvd" siden forgje menstruasjon heller, pga så mye blødninger. Har bare skjedd et par ganger.. Men dette med stikkinger, noen som har vært borti dette før? Akkurat som det stikker i livmoren, noen ganger har jeg lyst å banne, for det gjør egentlig ganske vondt. Trodde bare jeg gikk med litt stram bukse, og har vært oppblåst idag, men nå begynner jeg å skjønne at det muligens er en annen grunn. Har spontanabortert før, og håper det går bra denne gangen :D Går det forresten an å få tidlig UL? For å se at alt er bra, og at det ikke er utenfor livmoren eller noe? Stakkars legen min, jeg går på skolen og skal lese Sykdomslære i tillegg dette året.. Han kommer sikkert til å se mye av meg da.. Tusen takk for gratulasjoner :D

Skrevet

HI.. igjen.. En ting til jeg også lurer på.. Hvilken dato skal jeg regne termin fra? Om det er den 28. August, så hadde jeg jo fått en klar positiv test. Er da 5 uker på vei idag. Om det er den 6. September, så hadde jo ikke testen vært så positiv? Om den i det hele tatt hadde vist positiv? Er da 3+5.. Hva er riktig?

Skrevet

Hei.

To ting, først dette med stikkinger. Hadde en del av det i starten (og det kommer sikekrt mer), til tider svært ubehagelig, men veldig normalt.

Når det kommer til dette med blødninger så ville jeg tatt opp det med legen din, både blødningene og usikkerheten rundt når el kan ha vært. Er du heldig så skriver legen en rekvisisjon til deg til tidlig ultralyd. Da kan du få en ganske god pekepinn på hvor langt du er på vei og når den lille ble unnfanget : ) Kanskje får du til og med se hjertet slå?

Jeg må bare få legge til at jeg ikke er noen ekspert på dette her, altså. Er bare 9 uker på vei selv med min første, men har saumfart all info jeg har kommet over siden jeg fikk svar på prøven.

Hihi. Dette har egentlig ikke gått opp for meg enda heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...