Gå til innhold

ullevål eller rikshospitalet??


Stella82&lilleprinsen08

Anbefalte innlegg

dere som har født før, vil dere anbefale riksen eller ullevål? er det noen som har erfaring med det stork-prosjektet på riksen? får man ekstra oppfølging derom man er overvektig? tenkte ernæringsfysiolog og sånn? hva er deres erfaringer og anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt jeg vet er at en venninne av meg fikk babyen sin på Ullvål, og var ekstremt skuffet over bahandlingen hun fikk der. Det ble noen komplikasjoner, og de fikk ikke noe info eller noe. De skrev en skriftelig klage som de sendte inn. Etterpå måtte de til Riks'en for de komplikasjonene som oppsto, og der var de visst helt fantastissk flinke og proffe. Jeg ville helt klart ha valgt Riks'en hvis jeg var deg. Uten tvil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar begge to, syns det er vanskelig å vite hvor jeg skal søke:-)

Adipol- er det den avdelingen for overvektige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om Adipol, men ville bare si at på RH har de også ammepoliklinikk, det har de ikke på Ullevål. Dessuten er det flere anestesileger tilgjengelig på RH, så hvis du trenger smertestillende el. tar ting oftere kortere tid. Ellers har de pasienthotel på Ullevål, det har de ikke på RH. Så du må veie for og mot, gitt. Jeg fødte på RH og er veldig fornøyd, har valgt det igjen denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har født begge steder og anbefaler Riksen på det sterkeste!!!

 

Jeg gikk på Adipol og det var helt greit. Ikke helt "meg" så jeg kommer ikke til å søke dit igjen, men jeg skal søke fødeplass på Riksen. Blir oppriktig lei meg og skuffet om jeg får avslag og må føde på Ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med folket her.

Jeg har kun hørt positive ord om Riksen. Min bror og samboeren fødte der, de kan ikke få fullrost de nok!

Men der lønner det seg å være tidlig ute!! Jeg søkte i uke 5 og fikk avslag pga plassmangel... :o( Mai/juni er nok travle måneder på fødeavdelingene rundt omkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fødte på ullevål med komplikasjoner og det var ikke spesielt bra nei.

Når problemene først oppsto var det brannslukking, men dette burde de ha forutsett!

Lurer på om jeg kan søke Rikshospitalet med begrunnelse i den behandlingen jeg fikk på Ullevål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folkene på Ullevål var helt fantastiske. Jeg fikk komplikasjoner og måtte ta keisersnitt, men følte meg i veldig trygge hender. De var utrolig profesjonelle. Dessuten fikk jeg en utrolig, vanvittig bra oppfølging når jeg slet med å få til ammingen.

 

Andre gang fødte jeg på Aker. Det var greit nok det, men det er Ullevål jeg likte best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier uten tvil Ullevål. Har født der to ganger. Den ene gangen med komplikasjoner. Begge gangene synes jeg US var et trygt og helt fantastisk sted å føde. Pasienthotellet var helt topp, kan ikke tenke meg å føde et sted uten hotell neste gang.

Men jeg har også bare hørt positivt om Rikshosp. Tror hotellet er det avgjørende, og at det er det du bør legge vekt på. Ikke alle liker hotell, du blir litt mer alene. For meg var det fordelen, slippe å dele rom med noen og muligheten til å ha besøk akkurat når det passet oss.

Uansett hvilket sykehus du havner på, er det mange ansatte, og noen av dem er bare søte og fantastiske og noen av dem passer ikke sammen med akkurat deg. Vi er alle forskjellige, og derfor risikerer vi å treffe noen vi ikke trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...