Deidei Skrevet 2. oktober 2007 #1 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg fikk ei jente for 10 år siden. Gikk igjennom et slitsomt svangerskap der jeg fikk forgiftning i 7 mnd.. Kanskje ikke av den værste graden, men den påvirket meg veldig.. Ble lagt inn på sykehus i uke 32 ca. Ble liggende der i 4 uker for observasjon.. De (legene) bestemte at jeg skulle få keisersnitt i uke 36 (da slapp jeg å reise til et større sykehus pga barneavd). Og heldigvis gikk det bra. Det kom ei vakker og frisk jente på nesten 3 kg, 4 uker før tiden. Er gravid igjen nå. Tok endel år før jeg turte å prøve igjen. Men nå går jeg her da.. Tenker og tenker... Redd for at det skal komme igjen.. forgiftningen.. Har ingen venninner som har opplevd dette, så jeg har aldri hørt om noen som har hatt svangerskap uten de komplikasjonene.. Har ikke hørt om noen som har fått nr.2 uten forgifting... Så jeg er fryktelig bekymret.. Har mange tanker og bekymringer........ Har noen noen positive opplevelser å dele med meg og kanskje fler???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10536902-svangerskapsforgiftning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #2 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er mer vanlig å få svangerskapsforgiftning i det første svangerskapet enn senere svangerskap, men mener også å ha lest at har man hatt det er sjansene litt større for å få det i senere svangerskap. Jeg hadde i mitt første og ble fulgt opp ekstra i mitt andre, men det skjedde heldigvis ingenting! Satser på at det går bra denne gangen også. Snakk med lege og jordmor, kanskje kan du få komme til ekstra blodtrykkmålinger for å holde et øye med det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10536902-svangerskapsforgiftning/#findComment-10538972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #3 Del Skrevet 3. oktober 2007 Huff,så leit for deg! Er ikke noe godt å gå rundt å være redd for at det skal skje noe galt. Det stemmer at det er større sjans for å få det hvis man har hatt det i tidligere svangerskap, og det er vanligst hos de yngste og de eldste gravide kvinnene (dvs: de under 20 år, og de over 35 år) Livsstilsfaktorer kan også ha en viss betydning. Å unngå for stor vektøkning og for stort sukkerinntak i graviditeten, virker positivt for å forebygge svangerskapsforgiftning. Jeg har en venninne som fikk det første gang hun var gravid, og bebyen ble født ved keisersnitt 6 uker før tiden (det gikk veldig greit!), og hun fikk det ikke i andre svangerskap. Hun var til litt ekstra kontroller,vet jeg, men hvor mye og akkurat hva de gjorde er jeg litt usikker på. Oi. Dette ble litt langt... Håper alt går greit med deg,og at du klarer å ikke bekymre deg FOR mye i alle fall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10536902-svangerskapsforgiftning/#findComment-10546912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå