Gå til innhold

andre med uregelmessig hjerterytme i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg! Var plaget forrige graviditet også med det. Det var faktisk sånn jeg oppdaget at jeg var gravid denne gangen. Det er veldig ubehagelig, men blir bedre utover i svangerskapet. Det er fordi blodvolumet øker og hjerte må pumpe hardere. Det kan kjennes ut som om hjertet "hopper", men det er bare kraftig hjertebank. Er du engstelig kan du få en EKG hos legen din, det tar bare 1 min. Mine "hjerteproblemer" har gått over nå (9+4), men forrige gang carte det mye lenger. Har også en venninne med samme symptomer i graviditeten.

Skrevet

Så ikke svaret ditt før nå! Hmm.. Er det et symtpom altså? Jeg hadde det ikke med nr 1... Har tatt EKG, og det var normal. Men hun hørte dobbeltslag, og også pause i hjerteslaga..

Skrevet

Litt usikker på om dobbeltslag+pause er vanlige symptomer, men vet at hjertebank kan være det. Og hjertebank er jo uregelmessig hjerterytme. Legen hørte ikke dobbeltslag/pause hos meg, men jeg er sikker på at jeg hadde det innimellom, for det kjente jeg! Men det er som sagt helt borte på meg nå. Hvordan går det med deg? Bedre? Og hva sa legen?

Skrevet

Skal til lege igjen på fredag. Da skal hun ha funnet ut om jeg kan ta 24-timers EKG som gravid. Ellers så har kvalmen kommet, nå er det en time på morgenen som er fæl. Med nr 1 så var jeg kvalm til uke 13, og spydde fra uke 13- ca 7.mnd,,,,,,

Skrevet

Æsj, kvalme er skikkelig fælt!! Kastet opp til uke 27 i forrige svangerskap og gikk ned 5 kg i 1. tri. Denne gangen har jeg ikke kastet opp, bare vært veldig kvalm med brekninger og gått ned 3kg. Men er bedre nå (uke 10) og har vært på akupunktur. Så nå får jeg i meg normalt med mat igjen, hurra! Håper kvalmen gir seg og at den ikke blir like ille som sist for deg. Og at du finner ut av det med hjerte. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...