Gå til innhold

leppespalte

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har det skjedd at det har blitt oppdaget leppespalte på et foster i 3d på ul, og når barnet blir født er det ingenting?

Jeg var på 3d ul igår, er i uke 24.

Var på ul i uke 18 og fikk da beskjed om at alt så fint ut. Profilen til babyen var perfekt!

Igår var jeg da til 3d ul en annen plass for å se en gang til (noe vi bestillte selv), og da så jordmora noe hun trodde kunne se ut som leppespalte, men hun trodde egentlig det var skygger av armen som lå der. Men hun sendte oss til den jordmora jeg var ved 18 ukers kontrollen og hun sa når hun så bildene mine fra 18 ukers ul at dette var ingenting. Det var hun sikker på, pga nesen var perfekt i profil...

Jeg la meg ned og ble undersøkt og etter ei stund så sa jordmor at hun trodde det var noe her... men det var veldig lite på høyre side av leppen, og nesen var ikke affisert. Men hånda til babyen lå også på denne høyre side.

Det jeg nå lurer på er, om di kan ha sett feil? at di kan ha sett skygger?

Jeg har nemlig VELDIG markerte streker ned fra nesen mot munnen, og i profil eller hvis folk ser meg nedenfra og opp, kan det se ut som jeg har ett søkk på midten, og det synes jeg jeg ser på filmen og bildene som ble tatt av jenta mi igår også!

Hva tror du? Kan det vise seg at di har tatt feil? Kan det være skygger? har det skjedd før at foreldre har fått beskjed om leppespalte og det viser seg og være feil?

Jeg skal inn til en ul til om 2 mnd.

Håper på svar!

Fortsetter under...

Det skjer jo av og til at de ser feil på Ul.. Håper dere klarer å slappe av ift til dette, men lurer dere veldig mye kan det kanskje være lurt å lese litt om det?

www.lgs.no

er foreningen leppe-kjeve-ganespalte. Der kan du lese om alt dette, og behandlingen osv. Og se på bilder. Håper det ikke er noe, men i tilfelle det er det så kan det ordnes!

Jeg fikk en sønn i april med total høyresidig leppe-kjeve-ganespalte. Utvendig var han ganske fin, bare en kløft i leppa helt opp til nesen. Men innvendig var alt helt kaos. Han var henvist til Haukeland for operasjoner, og han kunne ikke suge så godt. Fikk litt på flaske bare. For meg var ikke dette så ille faktisk (men nå hadde denne gutten mye større skader som ikke hadde sammenheng med spalten). Jeg vet at de er veldig flinke til å lukke igjen slike spalter, og han var verdens vakreste for meg! Selvfølgelig er det litt mer "med" å få en baby med spalte, men det gjør ikke noe når en står oppi det..

Lykke til, håper det viser seg å være fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...