Vannmann35 Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Ikke den beste kombinasjonen,men heller ikke den verste. Sara Rebekka passer bedre f.eks.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg ELSKER navnet Sigrid. Rebekka er også flott, men sammen ble det kanskje "litt mye". Men det går!! :-) Jeg liker nesten alltid navnene bedre når de står alene.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Begge navnene er fine, men de passer overhodet ikke sammen. Sigrid Johanne f.eks, eller sammensetningen til Vannmann. Tingen er at Sigrid er veldig norsk og litt "gammelt", Rebekka er internasjonalt - og absolutt også gammelt - jmf. gamle testamentet - men det klinger litt feil sammen med Sigrid. Gå for Sigrid du, det er ikke så poppis enda! Lykke til!
Cornelianelia Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Sigrid er et flott navn, og Rebekka er et flott navn. Men sammen ble det litt tungegymnastikk - ihvertfall hvis dere skal bruke begge til daglig. Hvis dere har tenkt til å ha Rebekka som et stumt mellomnavn går det jo greit, men i dagligtale kan det bli litt for tungt å uttale, tror jeg. Jeg tror det er noe med de to R-ene som kommer litt tett som gjør det litt tungt. Andre forslag: Sigrid Eline Sigrid Oline Sigrid Helene Silje Rebekka Synne Rebekka
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Du får gjøre som du vil - men min datter heter Sigrid, og jeg ville aldri hatt et annet navn sammen med det nydelige navnet hennes. :-)
jula Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2007 skal IKKE bruke begge til daglig.blir for mye.skulle vi det hadde det vert et bindestrek mellom navnene..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå