Willy Wonka Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Kjøpt meg en sånn idag, etter flere anbefalinger her inne. Kjempefin. Men når jeg leser om at vippestol kan være sååå skadelig for babyer....da skjønner jeg ikke noe. For å se på bilder av baby i babybjørn sin vippestol, så "sitter" eller "ligger" jo ikke babyen så mye annerledes enn om babyen skulle sittet eller ligget på fanget til en voksen??? Selvfølgelig mener jeg jo ikke at en liten baby skal sitte i vippestol fra 9-16 hver dag....men som avlasting for mamma'n når husarbeid, mating m.v skal gjøres. Jeg vil hvertfall ikke føle meg utrygg på å la min nyfødte sitte/ligge i denne....
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet for å bruke den vippestolen. Jeg har aldri hørt noe galt om den.. men som du sier.. den skal jo brukes med omhu;) bruk den med god samvittighet! Suveren stol! =)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Babybjørn vippestol er suveren fordi babyen ikke blir sittende "på rompa" i den slik babyen ofte blir i andre type vippestoler....vår vippestol er gullverdt her i huset )
Mamma til to tette Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Fysioterapeut anbefalte akkurat denne, andre er helt fast i ryggen slik at baby blir liggende i en dårlig stilling. Den kommer nok til å bli populær!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Det blir visst nok en feilbelastning på hoftene som ikke er gunstig. De blir støttet opp på en annen måte på fanget osv. Men jeg for min del har ikke noe problemer med å bruke den. Vet at nabobabyen sov der og tilbrakte mye tid der. Han ser ikke ut til å ha noen problemer og er mye tidligere ute enn de andre babyene rundt her sånn rent motorisk. (Mener ikke at det er effekten av vippestolen =P Bare at vi ikke kan se noen negative konsekvenser av den enda i alle fall). Alt med måte!
Gjest Ut på tur Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Fikk vite fra HS at min på 6 uker kan bruke vippestol, men ikke hele dagen. Og den er ikke en seng
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg følte aldri noe behov for å bruke vippestol før hun ble så stor at hun ikke lå stille lenger. Når de er små er det vel like greit å legge de i voggen/ på et leketeppe? Det er mindre passiviserende tenker jeg. Og øv på å ligge på magen slik at de blir vant til det. Nå har jeg hatt en veldig rolig baby så det kan jo være derfor jeg ikke hadde noe behov. Men tenker likevel at man ikke trenger å bruke den dersom de ligger like godt på et teppe på gulvet.
tina_mor Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Har Dan Princess Vippestol....Er ikke denne bra heller??? hmmm.... Noen som vet... Min lille datter er bare 11 uker gammel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå