Gå til innhold

Da Lucas ville til mamman sin=)

Anbefalte innlegg

15.05.07 kl.7 våknet eg av at sengen min var veldig våt!

Reiste meg opp å merket at hele buksen min var våt!

Løp innpå bade trøtt i tyrnet å trodde eg hadde tisset på meg!=S

men skjønte fort at eg ikke hadde det allikavel for eg måtte jo på do.

Sto der litt å tenkte''ka kan det være då?''

SÅÅ kom eg på at kansje det var forstervannet som kansje hadde gått.

Hørte mamma kom ned trappen å sa det, fikk i svar'' er du klar over at fødselen er i gang synne?''

Gikk innpå romme mitt å satte meg i sengen med telefonen i hånden å lurte på om eg skulle sende meld til kutaiba eller ikke...

Til slutt turde eg ikke=S

Ville ikke skremme han for eg hadde jo ikke vondt noen steder, var bare murringer i ryggen...

Men vannet forsatte å renne...og renner og renne=P

Mamma ringte opp på føden å fortalte det som hadde skjedd, fikk beskjed om at det var noe på gang men var ikke vist i å komme inn vis eg ikke hadde rieer.

Så de sa eg skulle ta en dusj å ringe innen klokken var 10.(klokken var vel 8 då)

Fikk summet meg til å sende meld til kutaiba, men som egentlig ikke var vits i for han sov.

Gikk i dusjen å det der, ringte pp igjen å fortalte avt det bare var litt vondt no.

De sa eg skulle vente litt til...

Ringte til slutt til kutaiba å han sa han skulle komme men eg sa nei for var ikke sikker liksom...=P

Så når mamma kom hjem hadde det tatt deg opp å det var litt vndt å riene varte i 1-2 min å 3-4 min mellomrom, men forsatt ikke særlig vonde...

Ringte igjen til jordmoren å de sa eg kunne komme opp.

Ringte etter taxi som kom en time etterpå:@

Då vi kom fram endelig, måtte vi vente en evighet for å få rekvisisjhon til drosjesjåføren, å eg sto der som en idiot med en kliss våt bukse!

Ble fulgt opp på undersokelses rommet, å fikk en åpning på 1-2 cm=/

Liite fornøyd, men hun sa eg ikke trengte å reise hjem siden vannet gikk.

Fikk et lite rom med seng å greier, med mamma å silje(sosteren min)

Fikk servert skiver siden eg ikke hadde spist noe hjemme.

Etter en stund kom kutaiba, å eg fikk sånn riemåler for å se hvor strke de var...Då var det begynt å bli vondt...

Fikk tilbud om å gå i bassengen å takket fint ja til det for det var veldig vondt no.

satt der i 15 min kansje når eg fant ut at det ikke var noe godt.

Ble undersøkt igjen å fikk 3 cm åpning.

Nå fikk jeg nytt å større rom også.

Mamma å de gikk å spiste så bare meg å kutaiba var igjen, bli så sint på han for han stinket ekkel løkpølse å masse parfyme!

Nå var riene VONDE!!

Hadde aldri klaret å kjempet meg igjenom de vis det ikke var for at mamma å de masserte meg i korsryggen!

Ble skjekket etter en stund å fikk 6 cm!!!Endeliiig!

Fikk gå på do for eg trodde eg måtte, men når eg satt på doen fant eg ut at eg bare måtte presse!!!

Sa det til jordmoeren å hun sjekket meg igjen å no hadde eg 9 cm, bare ett kvarter etter eg hadde hatt 6=D

Fikk hjelp til å komme meg opp i fødesengen, det vil si alle som var i rommet måtte hjelpe meg for mellom riene var eg så trøtt å slapp at man skulle tro eg hadde tatt 100 sovepiller eller noe.

Å no begynte det grusome!

Å presse!

For det slutte jo aldri!!

Følte eg spresset heletiden!!!

Fikk jo aldri pauser(virket det som!)

Så ca. 30 min me pressing sa jordmoren at hun kunne se hodet!=D

Spurte om eg kunne ta på det å det fikk eg!!

Skummelt=Dmen søtt!

Ble bare mer motivert!!

Så fikk eg et par press sier til å då trodde eg seriøøøøst at eg skulle sprenge!!

Men då hang vist hode langt ute å hadde bare en pressrie til så var han ute!!!

Så plutselig datt det ned en stor hvit klump på bordet!Hehe!!

Turde ikke å se på han heller, ikke før han kom oppå meg! Å det MÅ vare det beste med å ble mor!!

Å kjenne varmen hans å høre lydene han laget å kjenne lukten av han!!

Tenker mange ganger no i ettertide av eg kunne godt opplevd den dagen en gang til. Smertene er SÅÅÅÅÅ verd det!!

Gleder meg til neste gang=D=D=D

Brukte 13 timer fra vannet gikk...

4-6 timer med vonderier

45min med pressrier!

Slapp heldigvis drypp, pga korte pressrier ,

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10536066-da-lucas-ville-til-mamman-sin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Dette må seriøst være det råeste noen har skrevet her inne på fødselsiden: "Mamma å de gikk å spiste så bare meg å kutaiba var igjen, bli så sint på han for han stinket ekkel løkpølse å masse parfyme!" Synes den var knall god! Hahaha! Men vertfall, gratulere så masse, selv om det nå er en stund siden fødselen. Hvordan synes du det går? Er det stress å være mamma eller er det nesten bare herlig? Gleder med masse :) Forstår godt hva du mener når du sier at det øyeblikket når du får holde babyen din for første gang må være det beste øyeblikket som mor. Virker helt fantastisk. Vi er utrolig heldige som får oppleve å gå gravide og så føde. Glede seg!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...