Gå til innhold

Åh..hvordan skal jeg vite hvor langt jeg er på veg???


♥Cherrypie♥

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor langt jeg er på veg, når jeg drar til legen neste uke så får jeg kanskje time til ul? Blir det da på sykehuset eller en privat klinikk?? Må jeg betale for UL da?

Gynekologer osv vet jo ikke med sikkerhet hvor langt man er på veg når dem foretar en UL så tidlig i sv.skapet..er jo + - en uke..

hvordan skal jeg da vite når jeg skifter uke å hvor langt jeg er på veg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du

 

 

husker du når du hadde mensen sist?

 

for hvis du husker det så gjør det alt litt lettere for deg. Jeg tror ikke du får ul time for å finne ut hvor langt du er på veg, men hvem vet???

DEt er vanskelig å finne ut av med sikkerhet, om du ikke har dagen for første dag i siste menstruasjon.

 

lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fødte i midten av februar dette året å fikk aldri mensen tilbake før jeg ble gravid...

Fått positive tester men aner ikke når jeg ble gravid, har hatt symptomer en stund også!!

Men jeg må jo få funnet ut hvor langt jeg er på veg for å få kommet meg til ordinær UL i rett tid når jeg er rundt 5 mnd på veg, er ikke de ganske viktig for å fastsette termin?? hmm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo forsåvidt, men det kan fastslåes mellom uke 17 og 21, så du har på en måte et slingringsmonn på en mnd. hva tror du litt selv da? hvor lenge har du tenkt på det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke peiling på hvor langt jeg var. Der vi bodde før fikk jeg med en gang henvisning til ul, men det var litt vanskeligere ved den nye legen min.

 

Han sa at det var ikke så nøye om jeg kom til ul i uke 17 eller 21. Men jeg har en jobb som gjør at jeg skal legge om jobben min når jeg er 3 mnd på vei, og derfor ble jeg sendt videre til ul. Jeg måtte betale kr. 500 for det.

 

I haugesund måtte jeg ikke betale for det.

 

Lykke til, det er jo littkjedelig å ikke vite hvor langt man er på vei da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja men da går det nom fint!! vet ikke om jeg er 8 eller 4 uker..hmmm..eller midt i mellom!hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aha..legen min er ganske grei syns jeg så kanskje han sender meg til ul om jeg sier jeg ikke vet hvor lang jeg er om jeg er 5 eller 10 uker..men da vil han sikkert kjenne på livmora mi og alt men åhhhh jeg vil jo gjerne vite når jeg kan bytte uke og alt! jaja finner vel det ut snart og! får bare se hva vi gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på lommelegen.no, og så på gravid...der kan du finne ut sånn ca. hvor langt du er påvei=)

 

anonym, siden jeg ennå ikke har røpet meg her inne:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...