Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barnet vårt går der, vi er veldig fornøyde hittil! Flinke og oppmerksomme ansatte, og fine lokaler. Bra uteområde til å være midt i byen, og det ligger jo helt skjermet og trafikkstille. Bhg er nyåpnet, men halvparten av de ansatte har jobbet sammen i en annen bhg i årevis så de kjenner hverandre, det er nok en fordel. Kanvas er seriøse. Barna får sunn mat og de fokuserer på kosthold og bevegelse. Vi har byttet fra en annen bhg som vi ikke var fornøyde med, hvis vi sammenligner de som vi da har erfaring med så er Papaya best på alle områder, faktisk...

Så bra at dere har et godt førsteinntrykk!

Hvor gammelt er barnet ditt? Jeg tenker en del på at denne barnehagen er avdelingsløs, og blir litt redd for at de minste skal "forsvinne" litt i mengden når 30 unger er på samme avdeling. Har du noe inntrykk av dette? Og vet du hvor mange ansatte de skal være tilsammen?

Hm, har masse spørsmål og tanker om barnehagestart, er visst litt nervøs tror jeg :-)

Hei igjen!

Vår er bare 18 mnd, og stortrives. Det er 8 ansatte (4 av disse er førskolelærere, i tillegg til Daglig leder som er der 50%) og 28-29 barn.

Det er ikke slik at alle de 28 barna er sammen hele tiden. Det er 3 rom inne, og så er jo noen ute, og noen på tur. Det vil si at som regel er mange av barna ute (gjerne de største) , noen kanskje ute på tur, og så er det igjen en liten gruppe med mindre barn i hvert av rommene inne. Jeg var skeptisk men ser at det funker bra. De har gode rutiner på å skrive opp sovetider/lengde, bleieskift/bæsj, de vet alltid om barna har spist godt/dårlig osv.

Når jeg henter så finner jeg dminsten som regel i en gruppe på 3-4 barn og en førskolelærer. Mye roligere der enn jeg hadde trodd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...