supergyda Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Innholdsmessig er det nydelig, men språklig er det litt rart. For at noe skal stilne, må det først høres. Og jeg forbinder ikke savn med noe hørlig. Men kanskje ser du annerledes på det?
Alabana Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Først, så leit at du har mistet din mor. Men tenk gjennom om dette er et minneord du vil ha om 10 - 15 år. Savnet vil avta, jeg snakker av erfaring. Hva med " Minnes i kjærlighet" ? Da oppsummerer du det gode hun har vært for deg.
gerd Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Meningen er god, men jeg er for noe litt mer enkelt. Jeg valgte - Dypt savnet / djupt sakna til min mor.
Tøysetipp Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg synes vel også at meningen er god. Men, sorgen og savnet vil stilne. Og gå over til å minnes i kjærlighet. Dermed valgte vi det til vår mamma.. Det er vanskelig.. Så få ord som skal inneholde den siste hilsen. Varm klem fra meg..
snupp & mamma Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2007 jeg forstår hva dere mener. har også tenkt over disse standar minneordene, men vil gjerna ha noe som ikke alle andre har. jeg ser på savnet mitt som et brøl, og tror nok ikke at savnet vil stilne. jeg vil savne henne like mye om 15 år som jeg gjør i dag, men man lærer bare og leve med det. det er hele situasjonen som blir neddempet, og det konstante fokuset på at hun er død vil stilne. men savnet etter en mor vil være like sterkt om 15 år.. vil jeg tro..
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 ....... stilnet....eh synes det var litt rart jeg, rart å lese liksom, nei jeg likte det ikke, men det er meg!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er uenig med supergyda. Man snakker også om at havet stilner. Det er vel først og fremst visuelt, men sikkert også auditivt.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 først.. trist at du mar mistet moren din, synes også det hørtes litt merkelig ut, selv om betydningen er fin. men savnet og sorgen vil faktisk avta med tiden, og da er det de gode minnene som sitter tilbake og smerten er ikke lenger så stor. ville nok heller valgt eks, minnes med kjærlighet eller lignende. på min mors stein så har jeg bare ordet "fred"
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 Skjønner godt hva HI mener. Jeg er også av den oppfatning at sorgen blir enklere å leve med når tiden går, men den vil aldri bli mindre eller stilne. Synes kanskje setningen var litt merkelig konstruert, men det var et fint budskap så likte den allikevel. "Du lærte oss om livet uten et ord" - står det på en jeg har mistet sin sten. Hun døde veldig ung, det synes jeg er fint.
Lilly 79 Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Mora til venninna mi døde for jort tid siden. Hun er trøndersk, og på gravstenen står det "Gla i dæ" Det var vakkert synes jeg:-) Kondolerer så mye med tapet ditt:-( Klem
snupp & mamma Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2007 tusen takk for innspill og kondulasjoner! det blir nok savnet vil aldri stilne.. pratet med presten min og hun likte det veldig godt også..det viktigste er jo at det formidler noe som vi vil ha sagt.. mine to brødre liker det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå