Gå til innhold

permisjon og lånekassen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å ja, misforsto deg jeg - trodde du hadde tatt permisjon fra studiene....

Vanligvis begynner man vel å betale på lånet 6 månder eller et år etter avsluttet studie (husker ikke helt). Men hvis du har permisjon fra jobb, så tror jeg du må betale på studielånet som vanlig, sant og si du ikke får utbetalt mindre enn minste grensen. Hvis du får utbetalt mindre enn en viss sum pr måned/år kan du få rentefritak og ev. utsettelse på betaling tror jeg, men mener å huske at dette har noe med hvor mye samboer/ektefelle tjener også. Altså at den samlede inntekt i husholdningen ikke må være over en viss sum.. Det står en del på nettet om dette så kikk litt der, eller ta en tlf til lånekassa. De er som regel veldig hjelpsomme der, selv om tlf køen ofte er veldig lang...

Fant litt om det: http://www.lanekassen.no/templates/Page____5610.aspx

Jeg betalte i hvert fall ned på studielånet som vanlig da jeg var i permisjon, og kommer til å gjøre det nå også.

Fant dette på Lånekassens sider: Dersom du dokumenterer fødsel og omsorg etter fødsel, og din brutto månedsinntekt ikke er over kr 14 980, kan du få rentefritak. Inntektsgrensen økes med kr 1 500 for hvert barn under 16 år du forsørger.

Så surf litt rundt hos Lånekassen du, eller ta en telefon dit, så kan du jo finne ut om du kvalifiserer for rentefritak.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...