--niffi-- Skrevet 2. oktober 2007 #1 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er jo lenge til april, men jeg og mannen min har begynt å tenke på hvordan vi helst vil fordele fødselspermisjonen mellom oss - og på om vi kanskje kan strekke den utover til sommeren 2009 siden det vel er lettere å få barnehageplass i august 2009 enn i april 2009 (jøss, det høres ut som om det er så lenge til! og det er det jo i grunnen!) Men hvordan går man egentlig fram? Jeg har ikke sagt fra på jobben enda - når pleier man det? Jeg jobber på et universitet, og det er ingen farer eller noe sånt på arbeidsplassen. Er det personalavdelingen på jobben man pleier å avtale fødselspermisjon og tidskonto og sånt med, eller går man på trygdekontoret? Jeg skjønner jo at jeg må snakke med jobben om det, men vil helst vite så mye som mulig på forhånd slik at jeg kan foreslå en plan for dem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10534312-f%C3%B8dselspermisjon-hvordan-g%C3%A5r-man-fram/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elrahe høygravid med gutt nr 2 Skrevet 2. oktober 2007 #2 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei, det greieste er å ta kontakt med trygdekontoret. Der får du vite det du trenger. Du kan ringe dem og be dem sende det i posten. Sist satt jeg opp en "kalender" der jeg gjorde rede for hvilke uker jeg og min mann skulle ha. Mener jeg sendte dette med til trygdekontoret. Det er trygdekontoret som medler i fra til arbeidsgiver i og med at det er der pengene kommer fra. Men selvsagt må du jo si i fra på jobb. Jeg har sagt det alt, men det er mest på grunn av at vi planlegger lang tid frem ulike oppgaver for kunder. Jeg må jo da si i fra at jeg ikke har mulighet til å ta på meg oppdrag som er til våren. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10534312-f%C3%B8dselspermisjon-hvordan-g%C3%A5r-man-fram/#findComment-10534976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå