Gå til innhold

April: Da er jeg på nett igjen!

Anbefalte innlegg

Masse hilsener fra Hawaii!

Vi koser oss med trassalderen her på Waikiki (bydel av Honolulu, ja, den med stranden), og forsøker å bli vant til livet som "husmor". Ja, vi bader hver dag ;)

Er her i 4mnd. Kaia savner alle de små vennene sine her, og er magnetisk tiltrukket andre barn... Jeg jobber med saken, det er ikke lett å finne alle mammaene... Har en plan for Onsdagen, da er det lekedag på biblioteket... Det er såpass varmt i løpet av dagen at man må gå på lekeplassen veldig sent eller veldig tidlig for å møte folk... Det regner faktisk masse her også. Men det er som å løpe igjennom sprinklene en sommerdag. Har masse regndråper på solbrillene, haha. Kaia er blitt kjempeflink til å gå på do, nå krever hun tilogmed å gå uten den fine doringen vi kjøpte til henne. Går også vilkårlig ute, setter seg på huk, med litt hjelp...

Nå om bare bæsjebleiene kunne ta heden også... Faktisk funker det best med bleie som vi tar av når hun skal på do... For man blir litt lei av bæsjeunderbukser...

Noen som har tips til ting man kan gjøre inne? Jeg er SÅ en dårlig "barnehagekunstner". Hun liker å tre perler på piperensere, men de blir fort hevet veggimellom. Det samme med tengning, blyanter og slikt går helst på gulvet... hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10534200-april-da-er-jeg-p%C3%A5-nett-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen inn i varmen igjen! (Eller bør kanskje skrive FRA varmen, he, he...)

Høres deilig ut å bo noen måneder på Hawaii, ikke feil det nei...

I tillegg til de tingene du nevner som inneaktiviteter er f.eks. kitt/plastelina en hit her hjemme... Hun har en liten kniv som hun skjærer i den med, hun triller slanger/makker som hun så parterer... he, he... små baller ruller hun og så trykker hun ut forskjellige former i kitt (Disse fulgte med i lokket på boksene). Vi perler også på brett (slike perler man kan stryke og smelte slik at de beholder figuren), ikke med de små perlene jeg husker fra min egen barndom, men noen mye større som hun fint får tak i og putter fint på. Hun elsker også å sortere dem etter farge... Maja er ei dille-jente (hun "potler" som vi sier her), så alt som er smått og detaljert er kjekt (hun har aldri puttet ting i munnen, så faren ved å gi henne små ting er liten). Hun har noen små dukker med masse småting som bestikk og kopp og liknende til som hun elsker å leke med.

Hva med puslespill? Dukkehus? Det kan man lage selv av en eske, så slipper du å tenke på å få det med deg hjem igjen... ;-) Dere kan også lage kollager av ting dere finne rpå stranden og i skogen som dere tar med dere hjem som gaver til minne om turen!

Jøss er du der nå, høres flott ut må jeg si. Tar litt tid å finne nye venner så skjønner at det kan bli litt stille for ei lita ei..... mye man kan gjøre sammen, men det beste er jo andre små¨!!

Bake boller, lage mat, være med å vaske opp, leke med vann, det liker iallefall Amanda godt :-)

Ha det fint i varmen og regnet, dere er heldige som får opplevd det dere gjør!

Hei. Kjekt å "se" deg igjen!! Høres ikke galt ut der du er...selvom dere har litt lite å gjøre inne. Sikre hits her er fingermaling ( blir fine kort når de maler på små lapper som du limer på ark i passende farge som ramme) eller modellleire. Ellers kan han holde på i evigheter med legomennene sine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...