Gå til innhold

KONTROLLER

Stolt mor til 4 skjønne gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Hvor ofte har dere kontroller på sykehuset etter ordinær ultralyd?

Jeg har fått i uke 28, 32, 36 deretter hver uke. Syns dette er litt lite, men de sa at jeg hadde opptimale forhold for tvillingene i magen og derfor trengte jeg ikke flere kontroller. Har bestilt privat i uke 23 fordi jeg syns det blir veldig lenge å vente helt til uke 28, er i uke 19+4.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEI..

jeg vet ikke hva som er vanlig.. men jeg er i uke 9+4 og har allerede vært på 2 ul.. skal igjen om 3 uker... alt ser bra ut hos meg.. de vokser fint og har det bra.... jeg går til privat siden jeg har hatt prøverørs.... ingen av oss har noen problemer.. bare mannen som er sterilisert.. har aldri mistet før eller hatt noen komplikasjoner.. men jeg blir hvertfall kalt inn ca hver 2-4 uke...... de vil følge med at alt går bra =)

Skrevet

Det er sikkert litt ulik praksis fra sykehus til sykehus.

Vi oppdaget at vi skulle ha tvillinger på UL i uke 18. Etter det har vi vært på UL i uke 20, og skal på UL i uke 24.

Skrevet

Har hatt kontroll hver 3.-4. uke på sykehuset siden ordinær UL. Har også fått beskjed om at jeg "lavrisiko" tillinggravid. Vet mange går hver 4. uke på sykehus, og hver 4. uke til lege/jordmor, og da blir det jo kontroll hver 2. uke totalt. Tror det er en fin løsning. Jeg for min del har ikke vært så mye på andre kontroller, fordi formen har vært grei, og inntil nå (er i uke 31), har jeg følt det nok. Herfra kommer jeg nok til å gå hver 2./3. uke på sykehuset etter hva jeg har fortått...

Bra du har bestilt privat time, så blir det ikke så lenge å vente! Skjønner godt du syns det er litt lite kontroller, hadde nok gjort som deg med den oppfølgingen du får. Mest fordi vi tvillinggravide HELE tiden hører om ting som ikke går så bra osv....vi trenger å få roet nervene på kontroll:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...