Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Hva synes dere om f.eks Ingrid Håkonsdatter + etternavn...? Jeg synes egentlig det er flott. Det sier litt om hvem man er. Og etternavnet mitt som vi da evt skal bruke er ikke et "-sen" navn. Synes dere det er teit?
Mops7 Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Det syns jeg var en kjempekjekk ide!! Og rart at ikke flere bruker den i grunn..
mamma til Isak Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Vi har gjort det sånn. Sambos navn+son og mitt etternavn. Vi er kjempefornøyde, og vi får masse masse positiv tilbakemeldinger:-) Kjempetøft!
Vipsenmamma Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Vel, teit er det vel ikke, men jeg synes navnet kan bli veeeeldig langt. Josephine Nathanielsdatter Langvassbråten er en munnfull. Ann Persdatter Berg er en tanke lettere å si. Så det kommer an på navnene på foreldre og barn synes jeg. Og navnet sier kun at hun er datter av en som heter Håkon, ikke så mye om hvem hun er.
Vannmann35 Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg synes det er litt koselig. Mar møtt mange i jobbsammenheng som har sånne navn. Men kommer litt ann på hva mor, fars og barnets navn er. Ikke så fint med Betina Kevinsdatter Strømøy synes jeg....
Grid Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg synes det er en flott gammel tradisjon som er blitt mer og mer populær i det siste. Det spørs jo selvfølgelig hva man heter, om det høres bra ut...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Veldig stilig, men kommer jo selvsagt helt an på hva man heter. Ex på fine: Ingebjørg Håkonsdatter Vestli Bjørnar Jonson Bergligaard Tora Olavsdatter Borg Lars Einarson Haugen Eks. på dårlige (blanding av internasjonalt og norsk): Michelle Håkonsdatter Nilsen Christian Maximillian Gunnarson Oveland Trude Benjaminsdotter Schupert
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Hadde vært gøy å tatt dette i bruk, men synes ikke Mortensdatter gjør seg som mellomnavn. Blir ikke det litt rart? Men hadde pappaen het Håkon, Harald, Geir, Lars, Jon, Einar, Olav e.l. så er det stilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå