Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 ringte trygdekontoret idag ang foreldrepenger, de sa jeg måtte legge ved fars lønnsslipp på min søknad om foreldrepenger..hvorfor det egentlig? det er jo min inntekt og min lønn det gjelder? vi står ikke registrert samboere enda heller(har ikke noe å skjule altså men skjønte ikke dette her )
snartmammafor2_41+1 Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 de trenger d vel for hvis han skal ha fedrekvoten, skal jo han ha utbetaling etter sin egen lønning.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 ja hehe takk for svar,han ringte nav så vi fant det ut, ikke så lett å henge med på alt det offentlige
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har på skjemaene valgt å skrive at vi ettersender opplysninger om fars lønn før han går ut i permisjon, for noen er det jo tross alt nesten 1 år fram i tid og da ønsker man å bruke oppdaterte lønnsopplysninger.
mmmariah Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 må vi sende inn lønnslipper? trodde det holdt å fylle ut skjema og så at de får skjema fra arb.giver om skatte og inntekstopplysninger???
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Nå ble jeg usikker her jeg da. Vi sendte søknad i desember, fikk baby i februar og har ennå ikke hørt fra nav at de skal ha lønnslipp fra far.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Det står på skjemaet at det skal sendes med lønnslipp for fars inntekt, men ikke alle saksbehandlere er så nøye på det. Når far skal ta ut fedrekvoten sender arbeidsgiver inn inntekts/skatteopplysninger og det er det som blir brukt til å beregne fars fødselspenger.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg sendte inn lønnslipp for far sammen med skjemaet og kopi av helsekortet. Det var det jeg fikk beskjed om. Men da ble min samboer oppringt av Nav.De lurte på hvorfor vi hadde sendt inn hans lønnslipp. Det vi fikk beskjed om var at hans lønnsplipp ikke trenger og sendes inn før han skal ha fedrekvoten. Og den har vi valgt at han skal ta på slutten av permisjonstiden. Så det er visst slik det fungerer. Du må selfølgelig også sende inn din egen lønnslipp(sammen med skjemaet,bekreftelse på termin, evt.kopi av helsekortet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå