Gå til innhold

IKKE drikk Lettbrus!!!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helt nye annbefalinger sier att Gravide IKKE skal drikke lett brus pgav. søtningsstoffene........

 

Barn under 3 år skal IKKE drikke lettbrus.

 

Vanlig sukker er bedre enn kunstig.

 

Man vet ikke nok om langtids virkningene av kunstig søtstoff ennå ,så jeg ville ikke tatt noen sjanser med mine barn hverken i magen eller utenfor........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEINEINEINEINEI!!!!

Jeg som er avhengig av Pepsi Max... Huff å huff... :(

Dette var dårlige nyheter ja.. .:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bruden, pepsi max er faktisk bedere og drikke en pepsi,vanlig pepsi altså. leste i et blad at den maxen ikke er så ille.

så kos deg med den du:) får det gjør jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh.. jeg drakk pepsi max i slutten av mitt 1'ste svangerskap! angrer på det..er enig at man vet for lite om virkningene av å drikke brus med aspartam ol.. Så siden man ikke vet hva de gjør så er det nok bedre med vanlig brus så får man heller ta de karbohydratene å tenke på barnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk det rådet når jeg gikk til næringseksperter når jeg slanket meg etter siste svangersakp.Der sa de at det var mye bedre og drikke ren brus istedefor lettbrus.Så det er vel noe sant det..velger og tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med at pepsi max er bedre enn vanlig pepsi ?

Bedre for hva eller hvem?

P.Max innholder kunstig søtning og pepsi innholder sukker.

Det er det eneste som betyr noe i denne sammenhengen.

 

Jeg tenker overhode ikke på kalorier el.l.

Jeg tenker kun på barnets beste.

 

Så selv om du personlig velger å drikke det er det din sak, men unødvendig å oppfordre andre til å drikke det.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot lettbrus. Inneholder en fenyl...etellerannet..kilde... Vil ikke dytte i babyen min allergiframkallende stoffer heller!

 

Burde bli mye mer fokus på ting som kan være allergifremkallende, for eksempel parfyme i alle mulige produkter. Natusan og Lano er IKKE snille!!! Jeg får sinnsyke utslett av alle disse "milde" produktene.

 

Prøver å holde meg unna kunstige ting. Tror ikke det er riktig å dytte sånt i kroppen. Men ok, litt brus må man unne seg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaaa, du tenker på søtningsstoffet aspartam...... men det er det ikke i cola light- der er det sucralose. MEN, jeg tror i og for seg ikke aspartam er såååå skadelig som alle forskerne mener- i dems øyne er ALT skadelig. Så jeg drikker vanlig brus og lett brus, men ikke så mye nå som før jeg ble gravid.

 

Ingen som har overlevd enda vel???? Spis og drikk med måte sier jeg, da går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene... Her har man ett skikkelig godt eksempel på hysteri.

Hvis man ikke tror på det som står på matportalen o.l,får man høre med sin egen jm eller lege. Slutt å lat som om dere har peiling på ALT! Dette er bare så sinnsykt irriterende! Alt er greit i små mengder. Så får man eventuelt finne ut hva som fungerer for seg selv.

Skremmende faktisk at noen virkelig kan være så hysteriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hysterisk i det hele tatt!!!! Har utviklet allergier over mange år. Allergiene er mot kunstige stoffer som er dyttet inn i alle mulige produkter. Herregud, jeg dytter i meg slike ting fortsatt jeg altså, men det er en liten tankevekker... Kanskje det ikke er så bra?!

 

Moderasjon er nok stikkordet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel helst ikke drikke mye brus i det hele tatt, de fleste (unntatt sitronbrus og appelsinbrus som solo og fanta) inneholder jo mye koffein. Skal jo helst holde seg unna koffein, inkludert brus, kaffe og sort te...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følg min jordmor skal ikke gravide drikke brus i det hele tatt , det øker sjansen får svangerskaps forgiftning , jeg drakk dessvere mye fanta med min første baby og resultate ble svf i uke 36 så til dere gravide ligg unna brus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Enig med dem som ikke drikker lettbrus!

pepsi max inneholder, som flere sier her, masse unaturlige søtningsstoffer som ikke er bra for kroppen. lettbrus er egentlig "beregnet" på folk som har diabetes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker farris bris. Nydelig og uten alt sukkeret og koffeinen. Den slukker faktisk tørsten og, det gjør ikke vanlig brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DRIKK VANN,JENTER! Dumt og ta sjanser når det gjelder et lite liv...jeg vil i hvert fall gi mitt lille spire det jeg tror er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å være avhengig av denne pepsi maxen men drikker mindre av den nå klarer svært lite ting med syre i blir så dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man drikker med måte, de sier jo en liter til dagen me cola når det gjelder coffeen, jeg drikker litt pepsi max men det gjør ingen skade, legekontoret sa til meg jeg ikke skulle slutte selv om jeg var gravid.. Så kos dere jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heji...jeg har diabetes og for meg er det "sunnere" å drikke light brus enn å drikke juice...det sier til og med legene.... så kos dere jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til her at noen av søtningsstoffene som er i lettbrusene faktisk egentlig var produsert for å drepe innsekter...aspartam f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at det ikker bra med kunstige søtningsstoffer, spesielt aspartam. Det er leveren som må ta seg av disse stoffene og små barn har visst ikke en så velutviklet lever.. så det kan samle seg opp og bli reine gifta for småbarn.. og når småbarn ikke bør ha det så må det jo være enda verre for bittebittesmå foster!

Og husk at også nesten all tyggis og drops som er sukkerfri innholder aspartam!

Forskerne sier jo også at hvis man spiser/drikker kunstig søtede produkter så lurer man kroppen til å tro at den får noe søtt... men så får den ikke det, og da blir søtsuget enda sterkere!

Jeg vil tilbake til gamledager jeg, hvor søtt var sukker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette lettsaft som Fun-light også?

Eneste saften jeg liker...

Litt kjedelig å bare drikke vann, spess når vi blir anbefalt å få i oss mer væske enn vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååååååå ta dere sammen! dere som ikke vil drikke lettprodukter GOOD FOR YOU til oss andre "dødlige" tror jeg nok vi overlever et glass i ny og ne... vi skal leve NORMALT å ikke bli hysteriske!!!!!!!!!!!!! er ikke bra med stress for babyen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...