Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde time til gynekolog tirsdag den 25/09. (Utredning)

Etter innvendig ul sier gynekologen at han så en eggløsnings cyste (han var svensk og jeg husker ikke akkurat hvilke ord han brukte) og at jeg hadde el innen noen få timer.

Stusset litt for jeg har de siste tre mnd hatt el på dag 16 i følge Fertility Friend, og dette var på dag 13. Nå når jeg la inn dagens temp. kom det opp at el var på dag 16.

Så da lurer jeg på hvem som har rett?

Gynekolog eller FF...

Fortsetter under...

Skrevet

Eg trur eg ville forholdt meg til det gynokolog sier. Du skal vel kanskje tilbake til han om 1,5 uke? For ny innvendig UL? Var i alle fall det eg og min gyn ble enige om da eg var under utredning.

Desv. hadde eg ingen tegn på EL, bare masse umodne folikkler i varierende størrelser.. Skulle inn dag 12-14 og dag 22/23 i syklusen då eg var under utredning i alle fall, dag 12-14 for å sjekke om EL var på vei, og dag 22/23 for å se om eg hadde hatt EL (ser då etter "det gule legemet")

Jaja..lykke til Jusk :)

Skrevet

Takk for det:-)

Ja, må vel gå ut i fra gynekologens vurdering av el. Ikke at det gjorde noe fra eller til. Syntes bare at dette var litt rart.

Nei, skal ikke inn til ny innvendig ul. Skal ta blodprøver i 3 sykluser for å sjekke progesteron på dag 20/21. Så tester mannen svømmerne og så skal vi inn i desember for å å resultatet.

Er du ferdig utredet?

Skrevet

Dersom tempen viser ett klart hopp dagen etter EL, da hadde jeg gått etter den. Temperaturen viser jo hva som skjer med kroppen. Legen kan berre anta når det vil skje, men videre er det jo kroppen som bestemmer

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg hadde definitivt stolt på gyn!!!!!

Jeg har tempet i tilsammen over 1 år og på den tiden fikk jeg ingen klare svar på når el var. Men jeg fant ut ved hjelp av eltester at jeg hadde el mellom dag 14 og 18...

Fikk beskjed av legen min om å slutte å tempe for det ga ingen svar!

SÅ for all del hør på gyn du :-)

Skrevet

hehe, ser hvor forskjellige vi er. Jeg får så klare svar av å tempe at jeg hadde stolt på den. Men dette varierer nok

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...