Gå til innhold

Heidimamma! Ang. phenergan :)

Anbefalte innlegg

Hei!

hvordan går det med deg? Jeg er mye dårlig, i dag har vært en fæl dag, kastet opp flere ganger og bare fått i meg littegranne tomatsuppe i løpet av hele dagen. Hadde du forsøkt afipran? Er jo det jeg går på nå, men var hos legen i dag og ba om å få teste ut phenergan. Hun sendte med meg en resept på 100 tabletter, så jeg kunne teste de ut om jeg ville. Hvordan føler du deg på phenergan? Tar du de på kvelden? Hun sa jeg kom til å bli veldig trøtt.

Klem :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10531898-heidimamma-ang-phenergan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Koselig å høre fra deg:) Formen er varierende, men jeg kaster ikke opp og brekker meg max 2 ganger om dagen nå. Jeg blir trøtt ja, men siden jeg er sykmeldt så får det bare være sånn... Jeg tar en tablett en time før jeg står opp. Har av og til på vekkerklokke for å ta den også sover jeg litt til. Det holder hele dagen for meg, så jeg tar som oftest kun en tabl hver dag selv om jeg kan ta to.

Håper formen din blir bedre nå snart! Klem:)

Ja, jeg er også sengeliggende, så det gjør meg ingenting om jeg blir trøtt av de :) Da skal jeg få samboern min til å hente de ut i morgen, det høres bedre ut en Afipranen, tar den 3 ganger om dagen, men er sinnsykt kvalm hele tida :-/

Håper du blir i bedre form med Phenergan da. Vær obs på at uro i kroppen er en av bivirkningene, selv om du selvfølgelig ikke trenger å merke noe til det da... Hvis jeg må ta to tabl en dag så føles det som jeg har maur i kroppen, litt ubehagelig.. Men bedre enn kvalmen uansett! God bedring! Håper det snart er over for oss begge, sånn at vi kan nyte svangerskapet ordentlig! Jeg har fått en bitteliten kul nederst på magen nå, koselig:)

Få høre hvordan det går med deg da! Klem:)

Hvordan går det med deg, Peekaboo? Har du begynt på Phenergan? Tenker på deg, håper det går bedre nå. Jeg håper å begynne på jobb igjen etter høstferien, men må se an formen... Jeg går mye opp og ned fra dag til dag egentlig.

God helg! Klem:)

Hei :)

Så koselig at du spør etter meg :) Hvordan går det med deg da? Kjenner meg igjen med det du skriver om opp og ned altså. Tror det handler om å økonomisere med kreftene hver dag, hvile og sove mest mulig, ikke se så mye på tv/pc osv.

Jeg har ikke begynt på phenergan enda, hadde igjen noen afipran, og tar de ut helga først. Har klart å få i meg littegranne mer mat de to siste dagene, så lurer nesten på om det er i ferd med å stabilisere seg litt her? Med en gang jeg presser meg kaster jeg opp imidlertid. Uff :-/ Legen min var så streng med phenerganen, hun sa at jeg fikk avgjøre selv om jeg ville bruke de eller ikke siden jeg er så dårlig, og hun mente afipranen er tryggere siden den er brukt mer på gravide uten skadelige effekter på fosteret. I pakningsvedlegget til P. står det jo at den ikke bør tas av gravide, så jeg kjenner jeg blir litt skeptisk, men vet jo at den blir brukt til gravide. Blir jeg verre igjen skal jeg definitivt prøve den, ellers så lurer jeg litt på å holde meg gående på Afipranen så lenge jeg klarer. Det har i hvert fall vært nydelig å få i seg bitte litt mer mat de to siste dagene.

Riktig god helg til deg også :) Klem!

Annonse

Legen min vil ikke at jeg skal ta mer enn høyst nødvendig heller, så det er vel ikke helt bra. Det er visst verre å bruke de i slutten av svangerskapet, hvis jeg har forstått riktig... Blir jo litt bekymret...

Jeg håper at vi er over det verste begge to nå:) Håper å høre fra deg igjen, om hvordan det går! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...