Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

???hva synes dere?om det blir jente syntes jeg dette klinger fint:-) ivertfall di to første... 3 navn på ungen da det er 3 besteforeldre vi gjerne vil kalle opp(som desverre er døde).evnt Sara Ragnhild,da jeg vil kalle opp pappa som hadde navn på R, og samboern sin mamma på A og pappa på S(enten å kalle opp far el mor til samboer).litt vanskelig dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker i utgangspunktet ikke dobbeltnavn - så tre navn blir litt too much for meg! Synes Sara og Agnete er ok navn, men hver for seg:):)

Skrevet

Synes Ragnhild er vakkert, og kan godt stå alene. Men, Ragnhild Agnete kan være en bra kombinasjon. Tre navn blir litt mye.

Skrevet

det synes jeg også i utgangspunktet.men,navnene skal ikke ha bindestrek så det blir jo ikke dobbeltnavn da, blir jo ikke å si alle navnene i ett:-)

Skrevet

Sara Agnete er en fin kombinasjon, men med Ragnhild blir det for mye + rar kombinasjon. Sara er hebraisk, Agnete gresk og Rhagnhild norrønt... Vil du ha tre navn ville jeg heller valgt noe alla Sara Agnete Rebecca - for å få en råd tråd i alle fall...

Andre forslag på kombinasjonene S, A og R:

Sara Rebecca Agnete

Sara Agnete Regine

Sigrid Alvilde Ragnhild

Agnete Sofie Ramona

Vel, i alle fall en masse navn og velge i med disse bokstavene.

Skrevet

hva er vitsen? tenk på den ungen som må ha det teite navnet.

Skrevet

Synes det er tungt med når Sara slutter på A, og Agnete følger med samme bokstav.

Ville valgt:

Sara Ragnhild Agnete

Skrevet

Dette ble voldsomt!! Sara er litt "oppbrukt" synes jeg. Agnete liker jeg ikke, men Ragnhild er nydelig!

Ragnhild Agnete går an å si, men hvis det blir flere vil jeg tro at bare 1 blir brukt. Kjenner en kar som 1. skoledag ikke reagerte når navnet hans ble ropt opp fordi det var 2 navn inneimellom der han aldri brukt :-)

Hva med å velge ett eller to navn nå, så har du noen i bakhånd til neste gang?

* Ragnhild Agate

* Ragnhild Sofie

* Sigrid Adele

* Alma Sofie

* Astrid Regine

Skrevet

Jeg hadde tre navn før jeg giftet meg (fornavn, mellomnavn og etternavn). Var veldig fornøyd med å ta min manns navn da vi giftet oss (fornavn og ettermnavn). Er litt i mot for mange navn. Frem til barnet blir voksen tror jeg bare det blir en "uting" med for mange navn. Mulig hun setter pris på det når hun blir voksen. Vi må jo tenke litt på de som skal bære navnet også...

Skrevet

Ragnhild er det fineste navnet her, synes jeg. Blir veldig langt navn, men tar det for gitt at jenta bare skal ha ETT etternavn da!?

Skrevet

Er i utgangspunktet ikke noe glad i dobbeltnavn, så tre navn syns jeg ble voldsomt.

Sara er jo blitt veldig mye brukt nå. Syns Ragnhild Agnete klinger bra jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...