Gå til innhold

Trenger råd om gulping!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart åtte uker har begynt å gulpe enormt mye etter måltidene, ser ikke ut som tykk melk som det har sett ut før, men mer som sikkel med hvite klumper i..Har skiftet til Hipp (fra Nan) for en uke siden og denne veldige gulpingen begynte for to-tre døgn siden. Virker ikke som hun er plaget med så mye luft lenger da. Alt kommer tydeligvis som gulp istedet. Noen som har noen gode råd? Kan det ha noe å si hvor varmt vannet en blander pulveret i er? Antall hull i flaskesmukken? Vi skiftet til to hull da hun var 1 mnd, men burde kanskje gå tilbake til ett hull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke hull i flaskesmokken har så mye å si på gulpinga, men det kan jo være verdt et forsøk. Det kan jo virke som om det begynte etter at du byttet merke? Kanskje hun ikke tåler Hipp så bra? Alle barn reagerer forskjellig, og noen tåler et merke bra og andre tåler samme merke dårlig.

Jeg tror temperaturen på vannet spiller en rolle, men jeg bruker ikke Hipp så det kan jeg ikke si så mye om. Det står vel på pakken?

Gulp ser som regel verre ut enn det er. Det er jo noe som heter reflux som er sprutgulp og da kommer det meste opp igjen. Dersom barnet ikke legger på seg anbefales det å kontakte lege så snart som mulig.

Noen babyer gulper bare mer enn andre, men siden det startet etter at du byttet merke ville jeg har prøvd et nytt merke jeg, evt. sjekket det med temperaturen på vannet.

Lykke til :-)

Skrevet

Hipp kan tilberedes på forskjellige måter, men jeg tror ikke at varmere vann har noe å si. Jeg har prøvd alt i forhold til dette med gulping, og ingenting hjelper. Nå bruker jeg Hipp igjen, etter en pakke med NAN2. Jeg merket ingenting på gulpingen, men syns bare Hipp er bedre... :)

• 2 uker senere...
Skrevet

har samme problem bortsett fra at jeg ammet helt til nå. har vært på sykehus tatt alle tester etc... konklusjonen er per dags dato mulig melkeallergi.. det kan resultere i oppkast mage vondt etc.. fikk beskjed om å gå på melkefri diett selv og amme men det ble håpløst så vi gikk over til nutramigen. fåes kjøpt på apoteket. gulpingen har avtatt og han har ikke lenger vondt i mage.. ps den er litt dyr så ta vare på kvitt dette kan fåes igjen på trygde kontoret hvis det er allergi det er snakk om. da vil man også få mme på blå resept :-) prøv dette hvis det ikke skulle gi seg. trøsten er at denne type allergi går over i 90 % av tillfellene innen et år eller noe...lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...