Gå til innhold

Hvorfor skal alle holde dette her så hemmelig den første tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mister man så mister man, er det ingen som forteller det? Jeg lurer på hva som gjør at dere ikke sier noe tidlig. Det må da være mye mer vanlig med å miste enn man tror, siden "ingen" forteller noe før utgåtte 12 uker?

 

Jeg har sagt og sier det med en gang jeg får positiv test. Har både mistet og beholdt og da jeg mistet var det en uvurderlig støtte for meg at folk visste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

YES!

 

Endelig noen som setter ord på noe jeg har tenkt lenge. Akkurat som jenter i 1. tri. tror sjansen for å miste blir mindre bare fordi man ikke sier noe om svangerskapet... Helt på trynet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååååååååååååååå blir ikke sjangsen for å miste mindre av å ikke si til noen at en er gravid??????? Nei nå ble jeg overasket og skuffet!

Er det mulig å tenke så kort??? Tåpeligste utsagn jeg har blitt slengt på lenge.....

 

Alle velger selv når de vil fortelle, vi velger å holde det for oss selv som en liten hemmelighet for vi ønsker å ha det for oss selv en stund. Det er litt spennende( syntes vi) Har selv mistet å fortalt det i ettertid og takk for all støtte jeg/ vi fikk da. Det er alt etter hvor mye oppmerksomhet og hvem du vil ha støtte av. Savnet ikke at vi ikke hadde fortalt det til noen.Vi er forskjellige og takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres jo riktig "hyggelig" ut du mamma til 3

 

Jeg sier det tidlig og har ingen grunn til å holde det hemmelig. Kvalmen kan jo sette en helt ut og det er like greit å forklare hvorfor man ikke fungerer som man skal noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at vi ikke har fortalt familien enda er at vi ønsker å kose oss litt med den gode nyheten selv først. Vi vet nemlig at det kommer til å bli litt mas og styr når vi forteller disse kommende bestemødrene... ;)

 

Godt å ha muligheten til å nyte noe og ha liitt tid for oss selv for å venne oss til tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo takk i like måte!!!

 

Fortelle det når du vil, klandrer deg ikke for det,men la nå oss andre få velge hvordan vi vil gjør det. Ingen fasit svar, ingenting er mer rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, samme her. Liker å tenke på den lille for meg selv, før alle bombanderer med spørsmål og lykkeønskninger og velmente gode råd. For all del, er veldig hyggelig det også, men trives liksom godt med å få med meg begge deler:) Det er virkelig noe helt spesielt med å kose seg med nyheten, denne gangen vil jeg gjøre det så lenge som mulig,siden jeg dette blir siste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å holde det hemmelig siden jeg har et barn fra før. Han hadde blitt så forferdelig skuffet hvis jeg misstet, og det er ikke alltid så lett å forklare. Hvis jeg venter litt med å si det blir heller ikke ventetiden såååå lang for han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI ønsker å fortelle det når VI er klare for det. Har opplevd å gå over tiden, med folk masende i tlf daglig om noe har skjedd. De syntes jeg hadde gått gravid i eeevigheter. Denne gangen skal vi vente litt lenger med å spre det glade budskap. Ikke for at jeg er så DUM og tror at det minsker risikoen for abort! Det er det teiteste utsagnet jeg har lest her til nå!!! Provoserende, så gratulerer til dere som oppnådde det dere ville. Jeg ble IRRITERT! Skulle vi være så uheldig å miste, kommer vi til å fortelle det til familien uansett.

 

Snerr fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter pga litt ugunstig jobbsituasjon.

 

...og fordi mannen og jeg liker å leke med tanken uten at folk blander seg for mye. De får tidsnok vite.

Jeg har sagt det til to som jeg snakker mye med og det er deilig, samtidig som det er tilstrekkelig enn så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter med å si d ,fordi første gangen jeg mistet visste alle d... Og d var ikke kjekt att folk hele tiden skulle snakke om d, og hvor trist d var... Syns d gjorde alt enda vanskeligere... Så jeg sier d ikke-ikke fordi att jeg tror d går galt hvis jeg gjør d , mn fordi jeg syns d blir verre att alle vet d -HVIS d skulle gå galt... Da jeg hadde sa nr. 2, visste ingen d- utenom helt nærmeste familie, og da gikk d bedre syns jeg- de var der hvis jeg trengte d,og ikke noe mas om d hele tiden...

 

Mn forstår hva dere mener... Og er jo faktisk ingen garanti å komme over 12 uker heller, jeg mistet første i uke 14....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har da vel ingenting med at man tror sjansen for å miste blir mindre! Det som er helt på tryne er at du faktisk tror at det er grunnen!

 

Alle er forskjellig, og heldigvis for det:) Noen velger å si det, og andre vil heller vente, av forskjellige grunner. Man må da kunne gjøre det man føler for, uten å at man skal bli beskyldt for å være helt dum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må da vel få holde det hemmelig så lenge man vil uten at noen kommer med slike uttalelser som "anonym" gjør her!!!

Har man mistet 3 ganger før, er det faktisk ikke fristende å skrike det ut til alle med en gang. Synes du som startet denne tråden skal holde deg for god til å skrive slikt, dette er faktisk opp til alle og enhver, et personlig valg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...