Gå til innhold

Hei alle med termin i juni


orkidee*

Anbefalte innlegg

 

Hei da har vi endelig klart det! Jeg er gravid!

Jeg fikk satt inn egg 18/9 (ivf) og på lørdag testet jeg positiv. det er jo bare helt utrolig. er så gla nå!

Siden egget ble befruktet 3 dager før det ble fryst og tint og så tilbakeført så mener jeg at ca termin er 11/6-08. dette stemmer også bra med mens. Skal på ul 23/10.

 

Hilsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har regna ut at terminen min er ca 9/6...Er også kjempeglad:)

Har prøvd i fire måneder, og nå ble det full klaff:) Har ikke akkurat problem med å bli gravid da, men uansett føles det jo utrolig bra når testen er positiv. Ikke noe kjekt å håpe, ta en test, og bli skuffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

 

Vi venter nr 2 mellom 2. og 6. juni (foreløpig terminberegning). Trodde ikke det skulle skje så fort, så var ikke helt planlagt, men veldig veldig velkomment. Gleder oss masse. er 4+6. Skal på første legekontroll ved ca 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fikk nettopp idag vite at jeg er gravid.. og nå ligger jeg våken og klarer ikke sove mens klokka runder to og jeg vet jeg må opp tidlig.. Men bare lurer på noe, testet positivt to ganger på graviditetstest, så neste skritt er vel å dra til legen å få det bekreftet. Men hva skjer etter det? Når tar man vanligvis ultralydundersøkelse? Trodde det var litt langt uti svangerskapet jeg, men må innrømme at jeg ikke kan så altfor mye om det.. Har regnet ut at jeg har termin ca 15 juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hanne.. velkommen og gratulerer.

Vet ikke om du har fått svar på det du lurer på, men jeg svarer deg alikevell.

Neste skritt er som du sier å kontakte lege. Og h*n vil kalle deg inn til kontroll i uke 8 eller 9 (som oftes) og ultralyd i ca uke 15. dette varierer sikkert fra sted til sted.

Hvis du har normal syklus på 28 dager så skal din siste mens dag en` være 6 sept. du er da 3 uker og 5 dager på vei. (ifølge termin kalkulatoren på venstre side her)

 

Mulig jeg forteller mye du vet men da kan du jo bare hoppe over innlegget.

 

Lykke til!

 

Hilsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Å gratulerer med spiren:) jeg har også termin den 11 juni:) Skal bli moro å få en sommerbaby:)

 

Hvordan er formen da??

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne:

Stikninger og litt vondt nederst i magen er ganske vanlig:) Selv får jeg det flere ganger om dagen, men det varer ikke lenge. Så så lenge det ikke er noe du kjenner hele tiden er nok alt som det skal:D Noen kaller det "Voksesmerter"...Høres rart ut kanskje at en har det så tidlig, men det er ihvertfall hva jeg har hørt..Kanskje andre har mere å si om dette, eller vet mere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne!

Gratulerer!!:o)

Det er normalt å ha litt stikninger(nesten som menssmerter) i livmora. Jeg har oxo d om dagen og husker også jeg hadde det med førstemann. Vi venter neste i beg. av juni. 4 i følge denne kalkulatoren, men jeg tror d blir litt senere, kanskje den 7. Jippi!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på her jeg!

har termin 1.juni så da er jeg akkurat innenfor,hehe.Er 5+4.Og gratulerer til dere alle sammen!her i huset er vi overlykkelig, for det tok litt tid før spira satt(10pp)men nå er alle skuffelsene ganske så glemt! har ikke så voldsomt med symptomer enda (annet enn murring i magen, ømme bryster og litt svimmel noen ganger) går å venter på den kvalmen...vil jo helst slippe samtidig som jeg godt kunne vært bare litt kvalm som et tegn på at alt er normalt,hehe.

Hanne(og smuppemor): "voksesmertene" har jeg kjent helt fra 2 dager før ikm. Et slags lite press i underlivet, kan nesten føles som at jeg spenner meg i nedre del av magen uten at jeg gjør det men det bare skjer av seg selv:)hvis det gjorde noen noe klokere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skal tørre å tro på Clearblutesten jeg tok i natt (tenk å ta test midt på natta - da er man jo ihvertfall sikret å ikke få sove!!) så venter vi smått her i huset 14. juni.

 

...har litt blandede følelser nå, begynte på ny utdanning nå i høst, og den får jeg jo ikke gjort ferdig akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi skal også få en liten baby i juni. Termin er 12.-13.juni, alt etter hvilken terminkalkulator jeg bruker.

Har øm pupp (ja, bare den ene!), murringer og er svimmel noen ganger. Gleder meg til å få mage og kjenne liv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Er så utrolig bekymra for å miste barnet, jeg må seriøst skjerpe meg.. Hva er egentlig tegn på at man mister eller har mistet? Det virker som så mange har mistet her inne, og når man leser om slikt tror jeg man blir ekstra bekymret.. Har også stikkinger og litt smerter av og til litt under puppene, på en måte i midten, der hvor ribbeina deler seg. Er det noen andre som har det? Venninna mi trodde kanskje det var halsbrann, men kan man få det så tidlig? Venter i midten av juni... Er veldig takknemlig for alle svar... Og gratulerer så mye til alle her inne, ønsker dere masse lykke til i månedene som følger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i lykkerus, og fikk selvsagt ikke med meg at det allerede var laget en juni tråd...

Så da slenger jeg meg på her selvsagt!!

 

Vi har prøvd å bli gravide i 2,5 år. Fikk en sa juni 2006, og siden har det vært stilt.

 

Bestemte meg for å starte utredning i august, men fikk først time 25 september.

Pga dette ville jeg ikke gjøre så mye denne mnd i håp om å bli gravid.

Vi har derfor bare hadt sex en gang og det var 15 september.

 

Etter legetimen, med gu har jeg vært kvalm og puppene har eksplodert.

Har hadt diare og halsbrann.

Og da tante rød så ut til å ha dratt på høstferie tok jeg en test 3 spetmeber.

Den slo ut innen jeg var ferdig å tisse på den.

Og jeg som trodde jeg hadde influensa på vei, så var det endelig en baby!

 

Vi er så utrolig glad!!

 

Og har i dag avlyst utredningstimen hos med ny gu 29 september.

Nå er det istedet samtale med lege og jordmor som gjelder:)

Time 11 september!!!

Spennende!!!

 

Lykke til alle sammen!!

Og gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har termin 9. juni - 266 dager etter min tur til Stork. Spennende! Har ikke tatt helt av ennå; it´s erarly days yet... Vi får krysse fingre og tær for at den lille som er underveis der inne, holder seg der til sommeren banker på døra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...