Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Joda, jeg fikk time med en gang på volvat i dag. Kjennte at etter gårdsdagens dårlige nyhet trengte jeg å få snakke om svarene på prøvene. Jeg prøvde først å få time til gynekologen som hadde vert med å analysert prøvene mine, der var det ikke ledig før mnd skifte nov/des. Da fant jeg ut at jeg fikk berre ringe legen der å få time. Fikk time med en gang som jeg sa. Jeg startet samtalen med at jeg trengte litt bedre forklaring på hvorfor vi ikke kunne prøve nå, hvorfor vi måtte vente når det virkelig haster osv.... Vi begynnte å snakke om stoffskifte prøvene mine. Hun ville ikke behandle meg, men lovet meg at dersom jeg blir gravid så skal jeg få god oppfølging med jevnlig kontroll. Så da sa jeg at det var OK, og at jeg stolter på at hun vet hva hun driver med. Så gikk vi over til mitt aller største problem, nemlig FSH og østradiol. Disse viser (Og har vist siden jeg var 18 år) at jeg er på vei inn i en tidlig overgangsalder (er nå 21 år). Jeg lurte derfor på hvorfor i alle dager de ba meg vente med å bli gravid da, for de kom ikke til å bli bedre. Jeg viste henne tidligere blodprøve svar fra 2005 og frem til nå. Da så hun at det var faktisk ikke noe forbigående(noen hun/de trodde først det var), det var faktisk noe som hastet. Hun svarte meg helt ærlig å sa at det går berre en vei nå, å det er nedover, det kommer aldri til å bli bedre, men værre. dette har jeg visst lenge, men det har ikke vert en eneste lege som har vert ærlig med meg. Videre sa hun at det var ikke kjangs for at vi kom til å klare det selv. For at vi i det hele tatt skal ha sjanse for å bli gravid, så må jeg nok bruke pergotime også denne gangen, uten dette går det ikke. Nå er det sikkert mange som tenker at jeg har jo klart det selv 2 ganger før men har mistet. Men saken er den at da har hormonene mine vert helt anerledes pga at det var så tidlig etter fødselen min. Så nå kan vi altså ikke klare selv. Hun sa også at hun skulle ringe gynekologen med en gang å høre om hun klarte å presse meg inn på en time snarest. Det klarte hun. Gyn skulle i ferie i 14 dager nå, men den 15. oktober skulle jeg få komme til, grunnen var pga at det hastet men også fordi hun så at jeg var mentalt sleten. Hvis det viser seg at jeg ikke får flere, og at alt håp blir ute snart, eller hvis det blir slik på ett senere tidspunkt, da må jeg starte med p-piller. Slik som jeg går nå er farlig for kroppen min+ at jeg står i fare for å få benskjørhet. Disse må jeg gå på til jeg er 40-50 år gammel. Så da er diagnosen klar, tidlig overgangsalder, jeg har dermed all god grunn til å stresse. Legen sa faktisk til meg at hadde jeg hatt dine hormon da jeg prøvde å få barn så hadde jeg også stresset, for det ser ikke bra ut. Så nå blir neste time hos gyn, en spesialist innenfor feltet. Satser på at jeg får pergo og at jeg snarest blir gravid. Må klare det før løpet er kjørt. For dere som ikke har fått med dere det som skjedde i går, så kan dere lese her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/10522129
-Mariposa- Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Hei Tryne. Jeg skal krysse fingre og tær for deg den 15! *klem*
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 Takker og bukker:) Begynner å bli KJEMPE nervøs:( Grøss, hva visst gynekologen kommer med enda flere dårlige nyheter, da lukker jeg ørene. orker ikke å høre mer negativt snart, får være grense for hva man tåler
-Mariposa- Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Ja, og så er det ennå en stund til... Hvordan går det med deg i praksis forresten? Håper det er bedre enn forrige praksis.. Skal vel ikke så mye til... En jeg skal til Tanzania med er på post med hun du var på post med sist. Hun bare lo da jeg fortalte om problemene vi hadde med henne i fjor, for hun klarte fint å forestille seg det... Ja ja, lykke til:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2007 Hvem var det som lo???? En som du jobber sammen med. Tror jeg har sjønnt hvem du sikter etter når det gjelder hvem jeg var på avdeling med. Ja, jeg er sjele glad jeg ikke er med henne nå, trenger litt avlastning her. Avdelingen er helt topp, men klikker ikke helt med praksisveileder min desverre. Men jeg har lært mye allerede
-Mariposa- Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Hun som lo var en som er på post med S nå og som jeg skal til Afrika med:) Veilederen min har vært sykemeldt nesten hele perioden... Og snart er det halvtids... Så bra at du lærer mye:) Ha en god helg Tryne:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2007 ahh, hehe. Da sjønner jeg litt mer. Min veileder har vert på ferie en god stund nå Du får ha ein god helg du også. snakkes Frøkna;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå